モバイルゲーム 物凄い勢いで勃興したモバイルゲーム業界は、いろいろな課題や問題に直面しながらも巨大化し、今日の時点でのスマートフォン向けゲームの市場へと継承されていきます。 モバイルゲームの歴史 2001 Javaアプリと3Dゲームの登場 Javaが利用できるようになったことにより、ダウンロード型のゲームが供給できるようになりました。 2002 携帯電話端末の大容量化・3D化競争 Java搭載携帯電話端末が登場してからごく僅か1年の間に、アプリのサイズに関しては10倍に広大化し、表現方法も2Dから3Dにシフトし始めました。J-PHONEは『ゼビウス』や『スペースハリアー』などといった昔のアーケードゲームを、ドコモはSIMCITYなどパソコンで世界的規模のヒットを飛ばしたゲームを主力商品としていました。 2003 モバイルゲームの一般化 メモリの制限が厳しいJava仮想マシン上ではなく、OS
This experiment is no longer active, but you can still learn about it on this page. “3 Dreams of Black” takes you on a journey through three dream worlds constructed through a combination of rich 2D drawings and animations interwoven with interactive 3D sequences. Throughout various points in these dream worlds, you can grab your mouse and guide the protagonist’s point of view through the experien
I’m super excited to announce that the RMX/RBN project will now be available on vinyl as a series of limited edition 12" including a new remix from Mark E of Be Mine! There’ll be two new vinyls out every week starting September 29th. I hope you will enjoy it as much as me. I just had an amazing night in Panorama Bar with Mr. Tophat and then the best time listening to Dj Harvey at Pikes and Im just
Chrome Experiments is a showcase of work by coders who are pushing the boundaries of web technology, creating beautiful, unique web experiences. You'll find helpful links throughout the site for creating your own experiments, and you can also explore resources like WebGL Globe and our workshop of tools.
Work fast. Edit color palettes with a few taps of your fingers. Easily analyze, extract, adjust, and share colors. Color smart. Take control of colors with the intuitive 3D color scope. There are powerful tools for extracting from images, adjusting with blends, making precise edits, or generating fresh ideas with randomized palettes.
It’s easy to go with the grain, stick within the category codes and make your brand as frictionless as possible. It feels safe. And in an uncertain world, safety feels like a sensible strategy. But we believe the greatest risk is to stand still and fail to stand out. It’s only the bold that get noticed and the brave that get loved today. From your purpose to your point of sale, it’s difference tha
このドメインは お名前.com から取得されました。 お名前.com は GMOインターネットグループ(株) が運営する国内シェアNo.1のドメイン登録サービスです。 ※表示価格は、全て税込です。 ※サービス品質維持のため、一時的に対象となる料金へ一定割合の「サービス維持調整費」を加算させていただきます。 ※1 「国内シェア」は、ICANN(インターネットのドメイン名などの資源を管理する非営利団体)の公表数値をもとに集計。gTLDが集計の対象。 日本のドメイン登録業者(レジストラ)(「ICANNがレジストラとして認定した企業」一覧(InterNIC提供)内に「Japan」の記載があるもの)を対象。 レジストラ「GMO Internet Group, Inc. d/b/a Onamae.com」のシェア値を集計。 2023年5月時点の調査。
先週ぐらいに話題になっていたPapervision向けの物理演算エンジン"WOW-Engine"のメモ 公式サイト http://seraf.mediabox.fr/wow-engine/ 作者はフランス人なので、フランス語もある。 布のデモが秀逸 http://seraf.mediabox.fr/wow-engine/wow-engine-technical-advanced-demo-cloth-demo-01/ サンプルコードが見たい 日本人でサンプルを公開している人 ミカン日記: WOWEngineを使ってみた Nothing is particularly hard ---------- if you divide it into small jobs. [Papervision3D]PV3D WOW Engine 投稿者 araken : 2008年02月09日 09:26
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く