独立開業・起業、転売、ネットビジネス、アフィリエイト、投資、YouTuber、TikToker、VTuberなどなど、世の中にはいろいろな仕事や稼ぐ方法がありますが、一攫千金を現実的に、ある程度高い確率で実現できるのは何 […]
CSS Nite LP27「スマートフォン対応サイト制作」フォローアップを公開しました 記事公開日:2013年8月22日(木) 2013年5月25日(土)、ベルサール九段で開催したCSS Nite LP, Disk 27「スマートフォン対応サイト制作(3)」のすべてのセッションのフォローアップ(スライドなど)を公開しました。 フォローアップ(1)『スマートフォン今昔物語』神森 勉さん フォローアップ(2)『モバイルデザインパターンの取り入れかた』矢野 りんさん フォローアップ(3)『スマートフォン向けサイト制作の基本』益子 貴寛さん フォローアップ(4)『レスポンシブWebデザイン実践編』こもり まさあきさん フォローアップ(5)『スマートデバイス時代のWebサイト構築術 LIVE』たにぐち まことさん、田代 豊さん フォローアップ(6)『スマートフォンサイトにおける画像の最適化と使いどこ
<!-- Available in iOS 2.1 and later --> <meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes"> <!-- Available in iOS 2.1 and later --> <!-- デフォルト --> <meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="default"> <!--黒 --> <meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black"> <!--黒半透明 --> <meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black-translucent">
CreateJSのコードを組み込んでみた 前提、ともかく現在の仕事においてアニメーションの導入という要件が出てきて、JavaScript書いてる者としてどのように解決しようかと相談した結果、下記の状況・前提からFlashのToolkit for CreateJSを利用することに決めた次第。 自分でアニメーションの動きを作ったことない アニメーターな方がFlasher 取り急ぎカッコ良く動いて欲しい が、今後を考えるとCSSでFlashの動きから書き起こすのダルい という理由から下記のソリューションを導入する方向になりました。(今の時点で本当にデプロイまで至れるかは、まだ手探りなので参考までに) CreateJS | A suite of Javascript libraries and tools designed for working with HTML5 Flash to HTML5
愛宕山太郎坊 アニメーション制作進行支援ソフト 愛宕山太郎坊 ログイン 会社id ユーザー名 パスワード ユーザー名またはパスワードが正しくありません。 閉じる ログイン
The trickiest parts of online purchases that you need to understand before purchasing things online in Australia There are multiple ways of shopping online through the online stores in Australia. People either shop online by using the stores that offer some specific products and options from the brands that are popular and some are authorized sellers of a single brand. Online purchases require som
触りながら覚えるスマホ向け企業サイト設計の基礎知識:jQuery Mobileでスマホ向け企業サイト構築(2)(1/3 ページ) まだjQuery Mobileを触ったことのないWeb制作者向けに、基本的な利用方法を学びながら、jQuery Mobileを使った簡単な企業サイトの構築の仕方を解説していきます。第2回は、簡単なスマホ向け企業サイトを設計するための基本事項を解説し、HTML5+jQuery Mobileでの構築の手順を紹介します HTML5+jQuery Mobileのサイト構築を触りながら作ろう 前回の連載第1回「スマホ対応初心者に送るjQuery Mobileの使い方“超”入門」はjQuery Mobileの概要や役立つ開発ツール、使い方、構造の基礎を紹介しました。 第2回はベーシックな企業サイトの構成を基にシンプルなサイト作成を紹介していきます。また、作成する中で登場する
The percentage of all web usage that comes from smartphones and other mobile devices is growing, and it won’t be long before mobile internet users overtake desktop and laptop users in terms of web traffic. So it’s a cardinal sin to ignore mobile users when you’re developing a website. One of the most important things you can do to make a website mobile-friendly is to test it on multiple smartphone
Tricks and techniques for making an HTML5 game. In this post, Eoin McGrath creates a very simple game that works on most smartphones as well as modern browsers. The great thing about these titles is that they work equally well on both mobile and desktop using the same code. Could HTML5 finally fulfill the holy grail of “write once, run anywhere”? Getting StartedBefore you start sketching the next
Eric Wendelin is one versatile dude. When I met him he was writing Java at a small startup called Sun / Oracle, and now he's writing front-end code for a startup -- that's a big leap. With this responsive design post, Eric flexes a little muscle and shares his process for putting together a responsive website. Not long ago, the biggest challenge for a web engineer was making sites that worked well
In darts, the bulls-eye is harder to hit than any other part of the dartboard. This is because the bullseye is the smallest target. The same principle also applies to touch targets on mobile devices. Smaller touch targets are harder for users to hit than larger ones. When you’re designing mobile interfaces, it’s best to make your targets big so that they’re easy for users to tap. But exactly how b
エンジニアカフェ× CyberX 技術勉強会 #2 ~スマホ対応でJavascript,HTML5はどう使う?~Read less
⚠️ Warning: this is an old article and may include information that’s out of date. ⚠️ Earlier this year I gave a talk (slides) outlining the latest and greatest in mobile performance, including a bit of my own unscientific research into carrier latency and bandwidth thanks to boomerang.js. I realized that interest in mobile performance has exploded recently, especially with Steve Souders announcin
DoAT LabsCreating kick ass mobile web apps super fast can be a touchy subject. It doesn’t have to be! Let Touchy™ do the heavy lifting, and focus on getting your app out there. Wait. Another mobile boilerplate? Not a chance! Touchy™ goes beyond just an HTML/CSS template, adding performance optimization tools, hardware accelerated animation, device API, fixed positioning and much more so you can re
先日ついにjQuery Mobile 1.3.0 Betaのリリースがありました! Announcing jQuery Mobile 1.3.0 Beta http://jquerymobile.com/blog/2013/01/14/announcing-jquery-mobile-1-3-0-beta/ ここでは、jQuery Mobile 1.3の変更点を簡単にまとめたいと思います。 画面のサンプルやAPIなどについては、本家のBlogポストもしくはDocsを参照してください。 jQuery Mobile 1.3では、従来の予告通りResponsive Web Designにフォーカスしたアップデートになりました。Widgetの大きさにwidth: 100%などの指定をするように変更されており、画面サイズやグリッドなどにフレキシブルになるように設計されています。 これまでは、jQue
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く