Russ Cox, for the Go team 10 November 2021 Today we celebrate the twelfth birthday of the Go open source release. We have had an eventful year and have a lot to look forward to next year. The most visible change here on the blog is our new home on go.dev, part of consolidating all our Go web sites into a single, coherent site. Another part of that consolidation was replacing godoc.org with pkg.go.
Unit testing is a way of writing tests for the individual components (aka, the smallest part) of a program. The purpose of it is to validate that any piece of code is always working as expected. Moreover, unit testing has a lot of advantages such as improving the quality of code, providing documentation, also the code can be tested individually and doesn’t require another module in order for it to
Wuffs is a memory-safe programming language (and a standard library written in that language) for Wrangling Untrusted File Formats Safely. Wrangling includes parsing, decoding and encoding. Example file formats include images, audio, video, fonts and compressed archives. It is "ridiculously fast". Per its benchmarks and other linked-to blog posts: It can decode bzip2 1.3x faster than /usr/bin/bzca
(gopls provides IDE features, such as intelligent autocompletion, signature help, refactoring, and workspace symbol search.) When Go modules were released two years ago, they completely changed the landscape of Go developer tooling. Tools like goimports and godef previously depended on the fact that code was stored in your $GOPATH. When the Go team began rewriting these tools to work with modules,
暑い夏2020、DNSと戯れていました。 レジストラの脆弱性でDNSが改竄されてサイトがハッキングされる事件を見て、これを防ぐ方法がなかったので7月末にDNS改ざん検知ツール NSchecker を作って公開しました。 blog.ichikaway.com 結論 忙しい方のために結論だけ先に。NSchecker Ver0.03ではDNS改竄検知速度が60秒程度に大幅改善しました!(Ver0.01では最大48時間の検知遅延) NScheckerのソースコードはこちら。 github.com 詳細 このツールはDNSのNSレコードが改竄されるとSlackで通知できる(slack以外も可能)ため便利だったのですが、NSレコードの参照がDNSキャッシュサーバだったため検知が最大で48時間ぐらいかかる問題がありました。(NSchecker Ver 0.01) 無いよりはマシなツール程度になってしまっ
Some backgroundIf you’re a developer looking to build a reliable, memory safe, high performance application today, Rust & Go are surely your options. If you’re looking to get even more performance out of your internal applications, you might also want to look at using gRPC instead of a normal REST api. All these are solutions to reducing your computational overhead. I try to compare various librar
◆初めに Visual Studio Code Remote – Containersという拡張機能を使って、前から気になってたGo言語の勉強用環境を構築しました。 ◆やってみる 使うものをダウンロードしていきましょう。 ・Visual Studio Code https://azure.microsoft.com/ja-jp/products/visual-studio-code/ ・Visual Studio Code Remote – Containers https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=ms-vscode-remote.vscode-remote-extensionpack ・docker https://www.docker.com/ VS Codeでフォルダーを開いて、F1 や Ctrl + Shift +
This is a basic layout for Go application projects. Note that it's basic in terms of content because it's focusing only on the general layout and not what you have inside. It's also basic because it's very high level and it doesn't go into great details in terms of how you can structure your project even further. For example, it doesn't try to cover the project structure you'd have with something
This is the sequel to Writing An Interpreter In Go. We're picking up right where we left off and write a compiler and a virtual machine for Monkey. Runnable and tested code front and center, built from the ground up, step by step — just like before. But this time, we're going to define bytecode, compile Monkey and execute it in our very own virtual machine. It's the next step in Monkey's evolution
Deleted articles cannot be recovered. Draft of this article would be also deleted. Are you sure you want to delete this article? この記事 is 何? 最近、生産性について考え直す機会があり、自分の開発環境周りの棚卸しや見直しをしている時にVSCode(Visual Studio Code)に興味を持ちました。(今更) 実際に使ってみたらとてもいい感じだったので、そのままVSCodeに移行してしまいました。この記事はVSCode移行の際に感じたことのまとめになります。 VSCode入門(インストール方法や、基本的な使い方)的な話はありませんので、そちらは公式ドキュメントご参考ください。 https://code.visualstudio.com/ エディタ難民やエ
This document contains the transcript from a presentation titled "So You Wanna Go Fast?" by Tyler Treat. Some of the key topics discussed include measuring performance using tools like pprof, how different language features in Go like channels, interfaces, and memory management can impact performance, and techniques for writing concurrent and multi-core friendly code in Go like using read-write mu
こんにちは、メルカリアッテのAPIチームでGoエンジニアをしている@sonatardです。 この記事は弊社ソウゾウの社員である@tenntennが運営しているgolang.tokyo #4のブログ枠として書いています。 golang.tokyo #4では、ゲストスピーカーとしてJetBrains社のSergey Ignatov氏にご登壇いただきGoglandをライブデモ形式で紹介して頂きました。 メルカリアッテではGoogle App Engine for Go (GAE/Go) を全面的に採用しており、サーバサイドエンジニアの中でもGoglandの利用者が増えています。そこでSergey Ignatov氏に紹介して頂いた機能とソウゾウ エンジニアたちが利用しているお気に入りの機能をまとめてご紹介したいと思います。 ソウゾウがGAE/Goを採用した経緯は@ttsuruokaのatte 開発
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く