タグ

ChucKに関するstray346のブックマーク (7)

  • Using a DDR dance mat as a musical instrument

    The best kittens, technology, and video games blog in the world. That's an idea I had for a very long time - connect a DDR dance mat to some music generation software so that people would control the music by dancing. Step first is getting data from a dance mat. Most dance mats these days are USB HID devices. Their data can be read from /dev/input/event<number> (generic HID interface) and /dev/inp

    Using a DDR dance mat as a musical instrument
    stray346
    stray346 2011/03/05
    ChucKインストール
  • ChucK | Examples

    Chuck Examples The following are example programs that demonstrate basic language features, tools, and techniques. All of these examples files can be found in the distribution (download page) under the folder examples. Additionally, they can be accessed from within miniAudicle, under "File > Open Example..." Many of these examples are also linked from the ChucK API Reference. Good luck and have fu

    ChucK | Examples
    stray346
    stray346 2011/02/05
    examples
  • ChucK | Language Specification

    Overview: ChucK is a strongly-typed, strongly-timed, concurrent audio and multimedia programming language. It is compiled into virtual instructions, which is immediately run in the ChucK Virtual Machine. This guide documents the features of the Language, Compiler, and Virtual Machine for a ChucK programmer. overview running chuck comments reserved words types, values, variables primitive types val

    ChucK | Language Specification
    stray346
    stray346 2011/02/05
    Chuck仕様書
  • ChucK : Concurrent, On-the-fly Audio Programming Language

    ChucK is a programming language for real-time sound synthesis and music creation. ChucK offers a unique time-based, concurrent programming model that is precise and expressive (we call this strongly-timed), dynamic control rates, and the ability to add and modify code on-the-fly. In addition, ChucK supports MIDI, OpenSoundControl, HID device, and multi-channel audio. It is open-source and freely a

    ChucK : Concurrent, On-the-fly Audio Programming Language
    stray346
    stray346 2011/01/22
    本家
  • ならば

    の姉妹都市のリストを見ていたら大圏コースを描きたくなったので、matplotlib + cartopyで描いた。 地域にかなり偏りがある。 Jupyter Notebook 姉妹都市のリストはこのサイトの方が充実しているけど、ジオコーディングが面倒だったのでパス。 ※冒頭のWikipediaのページは少数の例外を除いて各都市のリンク先に経緯度が載っているのでスクリプトですぐ抽出できた タイトルオチ。 前回使ったSSDで今度は学習させた。漫画ドラゴンボールの魔人ブウの検出。 データ ブウにはいくつかの形態がある。次の分類でやった。 無邪気:太ってるやつ 純粋悪:がりがりのやつ 悪、純粋:マッチョのやつ 悪と純粋は形態が違うのだが、画像のアノテーションデータを作っているうちに後半面倒くさくなった画像数も少ないし、頭身はともかく体格は似通っているので一緒にした。 学習データ、テストデータとも

    ならば
  • オーディオプログラミング言語 ChucK - Radium Software

    オーディオプログラミング言語 ChucK を使って組んでみたサンプルプログラムの映像。 最初のプログラムは,1度,短3度,5度,短7度の音(つまりマイナーセブンスコードの構成音)からなるランダムなシーケンスを延々と鳴らし続けるもの。 二番目のプログラムは,構成音は最初のプログラムと同じだけど,ただランダムに鳴らし続けるのではなく,簡単な繰り返し構造を持たせるようにしたもの。最初のプログラムよりも,いくぶん音楽的な要素が加えられていると思う。 ChucK は,こういった類の実験を行うには非常に適した言語だと思う。上の二番目の例では,プログラムを動かしている最中に変更を加え(繰り返しの構成を変えてみている),それを「オン・ザ・フライ」で再実行している。同様のことは SuperCollider などでもできるけれど, ChucK は仕様の簡潔さと,統合環境 (miniAudicle) の手軽さが

    オーディオプログラミング言語 ChucK - Radium Software
  • オーディオプログラミング言語 ChucKをいじる - YAMAGUCHI::weblog

    動機 ふとこんなエントリをみたら自分でもいじってみたくなってしまいました。ちょっと前にSuperColliderを一瞬だけ触って使わなかった記憶があるため、こちらもそうならないようにメモに残しておこうと思いました。 参考リンク ChucK => Strongly-timed, On-the-fly Audio Programming Language Princeton大学の方が作ってるみたいですね。 Page Not Found - FL Prim ここでEmacsのchuck-modeを配布しています。 チュートリアル The ChucK Tutorial ChucK - [Examples By Category] ここでざざっと説明を読んで下のサンプルコードを眺めるのがいいと思います。(サンプルコードはバイナリが入っているアーカイブに同梱されている)以下でチュートリアルを読んでの個

    オーディオプログラミング言語 ChucKをいじる - YAMAGUCHI::weblog
    stray346
    stray346 2011/01/18
    これはめちゃおもしろそう
  • 1