The Mac security solution Protects against Malware Blocks Viruses, Adware & Ransomware Single licence key for all devices Multiseat discounts 30 day free trial Download 30 day Free Trial Buy now For Home & Student Use With the ClamXAV scanner heading off any security threats to your Mac, it's easy to get rid of unwanted intruders at home
MacPortsは各portのバージョンや依存関係といった情報をローカルなファイルに保存している。そのportがインストールされていなくても、である。これがちょっとした問題になることがある。 結論を先に書くと、selfupdateは定期的に実行しなければいけない。 例1:ローカルの情報が古いと旧バージョンのportがインストールされるcaml-sqlite3というportを例に説明してみる。現時点でcaml-sqlite3の最新版は1.3.0だ。 ところが、私の環境でcaml-sqlite3を入れようとすると1.2.0を取りに行く。 # port -v fetch caml-sqlite3 ---> Fetching caml-sqlite3 ---> ocaml-sqlite3-1.2.0.tar.gz doesn't seem to exist in /opt/local/var/ma
Dismiss Join GitHub today GitHub is home to over 28 million developers working together to host and review code, manage projects, and build software together. Sign up Git kicking it OS X style. Discussion and support: http://groups.google.com/group/gitnub Bug reports and request: Lighthouse Issue Tracker Requires RubyCocoa >= 0.13.0 Grit Mac OS X Leopard Download Latest Release 0.9.1 / Released Au
Outline Getting Started Downloading this tutorial Setting up the environment Preamble Making hello world Creating Classes @interface @implementation Piecing it together The Details... Multiple Parameters Constructors Access Privledges Class level access Exceptions Inheritance, Polymorphism, and other OOP features The id type Inheritance Dynamic types Categories Posing Protocols Memory Management R
Widgets and Live Activities Widgets are becoming even more powerful in even more places. Now you can use WidgetKit to build support for interactivity and animated transitions, so people can take action right in your widget. Once you rebuild for iOS 17, with just a few simple changes your existing widgets will look great in StandBy on iPhone, on the Lock Screen on iPad, and on the desktop on Mac. W
Widgets and Live Activities Widgets are becoming even more powerful in even more places. Now you can use WidgetKit to build support for interactivity and animated transitions, so people can take action right in your widget. Once you rebuild for iOS 17, with just a few simple changes your existing widgets will look great in StandBy on iPhone, on the Lock Screen on iPad, and on the desktop on Mac. W
小ネタ 2008-017 iPhoneの勝手アプリを作ってみる - その2 - そろばん <iPhone 1.1について(iPhoneファームウェア1.1.xについて)書いています。iPhone 3G等 ファームウェア2.0からは使えないかもしれないです。> iPhoneで非公式の勝手アプリを自作してみた。「そろばん」を作ってみた。(2008-07-07) そろばんの実物とiPhoneでそろばんアプリを起動させたところ 動作させてみたところ(動画) [ MPEG1形式の動画 (4.2MB) ] マルチタッチ操作テスト(動画) [ MPEG1形式の動画 (500KB) ] ・使い方 アプリを起動したら、 (1) iPhoneを横向きで水平に持つ。 (2) iPhoneを傾けて珠の位置をリセットする。(ご破算で願いましては) (3) タッチパネル上に表示されている珠をタッチすることで、珠を弾
Keynote Objects iPresentee presents free Keynote Objects for Apple’s Keynote, iWeb and Pages! The package combines 100 easy to use and attractive objects. The background of all objects is transparent and can be used on any colored background. Each object can be changed in size, rotated, increased or decreased in opacity, fitted with shadows or even overlapped with one another to create extra effec
Contents: Who Should Read This Document Organization of This Document Conventions See Also An object-oriented approach to application development makes programs more intuitive to design, faster to develop, more amenable to modification, and easier to understand. Most object-oriented development environments consist of at least three parts:An object-oriented programming language and support library
Introduction to Cocoa Application Tutorial Contents: Organization of This Document Goals for Learning Prerequisites See Also This document introduces the Cocoa application environment using the Objective-C language and teaches you how to use the Xcode Tools development suite to build robust, object-oriented applications. Cocoa provides the best way to build modern, multimedia-rich, object-oriented
iPhone/iPod touch iPhone/iPod touchはAppleから発売されているスマートフォンおよびミュージックプレイヤー。どちらも世界的に普及しており、Apple Storeからデジタルコンテンツを購入して利用できる。 当初は一般ユーザーはAjaxアプリケーションしか開発できなかったが、2008年2月に「iPhone 2.0」が公開され、ソフトウェア開発キット「iPhoneSDK」も公開となり、ネイティブアプリケーションも開発可能となった。 開発したソフトウェアが有償の場合は30%をAppleに支払い、残りの70%を開発側で手にすることができる。無償の場合はAppleへの支払は不要となる。 ネイティブアプリケーション 統合開発環境として「Xcode」、プログラミング言語として「Objective-C」、アプリケーションフレームワークとして「Cocoa
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く