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老若男女、様々な層のユーザーを虜にし、爆発的なヒットとなった『鬼滅の刃』。そのアニメーション版を手掛けたのが「ufotable(ユーフォーテーブル)」だ。これまでに『劇場版「空の境界」』や『Fate』シリーズなどを手掛け、そのクオリティの高さからアニメファンに絶大な支持を得ているアニメーション制作会社である。そのクオリティは、演出・作画・背景・3DCGなどほぼ全てを内製で行い、スタジオ内で精度の高いコミュニケーションを取っているからこそ生まれるものだという。アニメーション版『鬼滅の刃』がどのように作られたのか、デジタル映像部 撮影監督の寺尾優一氏と3D監督の西脇一樹氏に聞いた。 「水の呼吸」が生まれるまで ーーTVアニメ『鬼滅の刃』のアニメーション版の最大の魅力はなんといっても原作生き写しの和風の技表現だと思います。まずは鬼滅のアニメといえば誰もが思い浮かべる、主人公・竈門炭治郎の"水の呼
crnlib is a lossy texture compression library for developers that ship content using the DXT1/5/N or 3DC compressed color/normal map/cubemap mipmapped texture formats. It was written by the same author as the open source LZHAM compression library. It can compress mipmapped 2D textures, normal maps, and cubemaps to approx. 1-1.25 bits/texel, and normal maps to 1.75-2 bits/texel. The actual bitrate
This blog post describes the basics of Crunch compression and explains in details how the original Crunch algorithm was modified in order to be able to compress ETC1 and ETC2 textures. Crunch is an open source texture compression library © Richard Geldreich, Jr. and Binomial LLC, available on GitHub. The library was originally designed for compression of DXT textures. The following section describ
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