ユービーアイソフト,ゲーム開発における新しいクラウドネイティブな技術“Ubisoft Scalar”を発表 ゲーム開発における新しいクラウドネイティブな技術「Ubisoft Scalar」 配信元 ユービーアイソフト 配信日 2022/03/22 <以下,メーカー発表文の内容をそのまま掲載しています> ゲーム開発の在り方を変える、画期的でクラウドネイティブなゲーム開発技術 Ubisoft Scalarを発表! クラウドコンピューティングの力で、前例のない自由度、拡張性、柔軟性を実現 ユービーアイソフト株式会社は、ゲーム開発における新しいクラウドネイティブな技術「Ubisoft Scalar」を発表いたします。「Ubisoft Scalar」は、ユービーアイソフト社のゲームエンジンの自由度、拡張性、柔軟性をクラウドコンピューティングの力で発展させ、ゲーム開発におけるハードウェアによる制限を取
Massgate is the central server for the Massive Entertainment game World in Conflict that manages the online functionality such as keeping track of dedicated game servers, user accounts, clans, ladders etc. The original game was released in 2007, and the official Massgate server was shutdown in 2016. To make it possible to continue to play World in Conflict online the source code of Massgate is now
Benoit Martinez and Vincent Delassus discussed the technical challenges of producing huge open world worlds and how new tools help solve them. Benoit Martinez and Vincent Delassus discussed the technical challenges of producing huge open world worlds and how new tools help solve them. This article opens a series of reports, centered on showing various aspects of game content development, which cou
[GDC 2017]PS4&Xbox One用タイトルのPC移植スペシャリストが語る「DX12の理想と現実」 ライター:西川善司 初歩的な内容のセッションが多いGame Developers Conferenceの初日には,伝統的に,DirectX技術チュートリアル「Advanced Graphics Techniques Tutorial Day」(以下,Tutorial Day)の開催も定例となっているのだが,GDC 2017にもTurorial Dayはやはりあった。 Jurien Katsman氏(Studio Head, Nixxes Software) GDC 2017におけるTutorial Day,全体を通じての感想を最初に述べておくと,興味深かったのは,「DirectX 12はいいものだが,取り扱いにはけっこう注意が必要」という内容のセッションが2つもあったことだ。 具体
Course Description Physically based shading is becoming of increasing importance to both film and game production. By adhering to physically based, energy-conserving shading models, one can easily create high quality, realistic materials that maintain that quality under a variety of lighting environments. Traditional ad hoc models have required extensive tweaking to achieve the same result, thus i
Assassin’s Creedシリーズのお馴染み“Anvil”エンジン(※ R6SやFor Honorも利用)を筆頭に、Ghost Recon系列の“YETI”、CEベースのFar Cry用エンジン“Dunia”、後期Raymanシリーズの2.5Dエンジン“UbiArt Framework”(3D版も存在)、Watch Dogsが利用したReflections直系の“Disrupt”エンジン、ラビッツやFrom Dustの“LyN”、Ivory Towerの“Babel”、さらには来るGhost Recon Wildlandsの新エンジンから、フランス政府が投資したプロジェクト“Mango”に至るまで、たまにエンジン屋ではないかと思うほど膨大な数のゲームエンジンを抱えるお馴染みUbisoftですが、なかでも現世代向けのモダンかつ高品質な最新エンジンとして登場した「Tom Clancy’s
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