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Credits for music artists are on staff rolls of each games and here. Feel brave? So you're ready for the Dark side of Akihabara with experimental material! Uh-uh-uh! HTML5 is my Arcade. Akihabara is a major Tokyo shopping area for electronic, computer, anime, and otaku goods. You can find any sort of old & new videogames, starting from the 8-bit era to modern motion-sensing videogames. But is also
Play Hate Tetris. This is bad Tetris. It's hateful Tetris. It's Tetris according to the evil AI from "I Have No Mouth And I Must Scream". I have to be honest, this is not an entirely original idea. However, RRRR's implementation of the concept of a game of Tetris which always gives you the worst possible pieces leaves much to be desired: the keyboard interface frequently doesn't work the condition
The first programming riddle on the net There are currently 33 levels. Click here to get challenged What people have said about us: "These sorts of things are in my opinion the best way to learn a language.", brberg at Media Cloisters "It's the best web site of the year so far.", Andy Todd at halfcooked "Addictive way to learn the ins and outs of Python.. a must for all programmers!", salimma at s
Ruby2008/8/7にやんわり修正しました。 ソースコードsvnは svn co http://svn.coderepos.org/share/lang/ruby/nario Codereposにあげているので自由に触ってください。 環境設定Windowsであれば、ファイル内のrskit/game.exeで、フルスクリーンで動作します。linuxであればruby/sdlを動く環境を作成して、 ruby nario.rb で大丈夫です。 Ubuntuで動作確認していただきました。 SUPER NARIOをプレイしてみた(最速レビューをめざして) - きみのハートを8ビットキャスト 操作方法十字キー ←↑→↓Aボタン ABボタン B終了 ESC(フルスクリーンで動かすときは特に覚えておいたほうがいいです) Todoきのことか成長系、他のマップ、BGM、SEただ、1-1を作って非常に疲れたの
Tuesday, April 8, 2008 224 comments Super Mario in 14kB Javascript Labels: games, javascript Here's an experiment in keeping things small and confined to one Javascript file. There are no external image files or anything, everything is rendered with Javascript using either canvas elements or old fashioned div-making tactics (for IE). The sprites are stored in custom encoded strings in a format tha
2007/07/22 – alpha release The code needs some cleanup, but everything is here. Suggestions welcome in the forum. How to make a BreakOut clone in Javascript using Prototype.js Development Trail 00. Setting Up Shop Tools you will need and initial versions of the source files. 01. The Paddle: Our First Sprite Creating a sprite and moving it manually with firebug. 02. Keyboard Control Prototype’s Cro
図1に示す(1)から(3)までの麻雀(マージャン)の手牌があります。「あがり牌」はすべて山からツモったものとし,リーチはかけていません。またドラやハイテイ*1なども関係ないものとします。これらの役を判定して,親の場合の点数を計算するプログラムを作ってください。 「ややこしや~ややこしや~」というのは野村萬斎ですが,思わずそううなってしまうことがプログラミングをしているとよくあります。今回の麻雀の役判定は,考えれば考えていくほどややこしく,そうしたものの代表と言えるでしょう。排他処理や優先順位が複雑にからんでいて一筋縄ではいきません。 今回はややこしい組み合わせを解決する方法を考えてみます。麻雀になじみのない方も,ちょっとしたパズル気分で試してみてください。 麻雀の役を考える 麻雀を知らない方のためにルールをおおざっぱに説明しておきましょう*2。麻雀の牌には,大きく分けて「萬子(マンズ)」「
How To Build a Game In A Week From Scratch With No Budget(http://www.gamedev.net/reference/articles/article2259.asp) Pythonで、というトライアル。途中から時間が足りなくなってフィーチャーががんがん削られていくのがリアルだ。最後に10の教訓が載っている。 今回のトライアルみたいなことをやるのは価値があった フィーチャーを削るのはいつもタダではない 重要なことを最初にやれ 製作範囲は予算やスケジュールを越えて広がる 可能な限り速くゲームを遊べる状態にしろ 古いコードを捨ててやり直す方が速いこともある Pythonサイコー! 絵や音を製作する時間を低く見積もるな もっと時間を効率よく使わねば 結局何とかなる RPG作るのも楽しそうだね。昔、っつってもBASICとか使ってた大昔
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