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ブックマーク / archive.google.com (3)

  • Google Zeitgeist 2009

    Google Zeitgeist の集計方法と見方 2009 年の年間 Zeitgeist を集計するにあたり、Google では、この 1 年に世界中の人々が Google で検索した何十億ものキーワードを集めて分析しました。分析には、Insights for Search や Google トレンド、その他の内部データ ツールなどさまざまなデータが使用されています。また、フィルタを使って迷惑メールや重複した検索を除外することにより、「時代精神」をより正確に反映したリストを作成することができました。なお、分析に使用したキーワードはすべて匿名のもので、個人情報は使用していません。 特に記載がなければ、ここで紹介するキーワードはすべて 2009 年に最も人気の高かったキーワードで、検索回数の多い順に並んでいます。「急上昇」と記載されたキーワードは、2009 年に人気が高かったキーワードを、2

  • Google Zeitgeist 2008

    2008 Year-End Google Zeitgeist As the year comes to a close, it's time to look at the big events, memorable moments and emerging trends that captivated us in 2008. As it happens, studying the aggregation of the billions of search queries that people type into the Google search box gives us a glimpse into the zeitgeist — the spirit of the times. We've compiled some of the highlights from Google sea

  • Google Zeitgeist 2007

    2007 Year-End Zeitgeist We're bidding adieu to 2007 with a look back at the breaking news, the big events and the must-have gadgets that captivated us this year (give or take a few weeks; we compile this list by early December). To get a glimpse of what's been on our collective consciousness, we mined billions of search queries to discover what sorts of things rose to the top. We encourage you to

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