Hi! I'm Ben Frain A web developer and author. I write web development books, make online courses, and publish YouTube videos. Subscribe to my infrequent newsletter. Latest updates, book/course offers, as well as tips, tricks and links. Subscribe
![Home](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/841bd11c2f6a6243d250462008ca493206707b3d/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fbenfrain.com%2Fassets%2Fbenfrain-portrait-2013_BW_boxed-small.jpg)
Dramatica does. In each of these stories the Main Character changes in an attempt to solve the story's problem. Dramatica refers to this concept of story structure as the Main Character Resolve. Main Characters end up either adopting a new point-of-view or holding fast to a point-of-view close to their hearts. While they can waver throughout a story, in the end they will choose one direction or th
ミステリーの書き方 作者: 日本推理作家協会出版社/メーカー: 幻冬舎発売日: 2010/12メディア: 単行本購入: 15人 クリック: 67回この商品を含むブログ (29件) を見る Twitterで勧めていただいたので、読んでみた。というか、読んでいる。何しろミステリ作家数十人に取材した分厚い本なので、一気呵成に読みあげるというわけにはいかない。自然、知っている作家のところを拾い読みすることになる。 まずは乙一の「プロットの作り方」。これが素晴らしくわかりやすく、具体的だった。現役の作家がこれほど手の内を明かしてしまって良いのだろうか、と思うくらい。以下に簡単に説明することにする。 乙一のプロットの作り方は非常にシンプルである。かれはいう。 小説は文字が連なってできている一本の線だ。一本の線には両端がある。つまりはじまりと終わりのことだ。その二つをここでは発端と結果と呼ぶ。すべての物
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く