International Thermonuclear Experimental Reactor Engineering Design Activities conducted by the European Atomic Energy Community, Japan, the Russian Federation, and the United States under the auspices of the International Atomic Energy Agency ITER EDA Technical Advisory Committee Oak Ridge National Laboratory P.O. Box 2009, FEDC Building Oak Ridge, TN 37831, USA Telephone: 1-615-576-5480 Facsimi
1,3,7……で復習する 一度に覚えるのと、分けて覚えるのでは、分けて覚えるほうが効果が高く、しかも長く続く。 これは、単純な暗唱ものから文章理解から技能習得に至るまで、あらゆるジャンルとコンテンツとシチュエーションで確認されている。 そして同じく学習を分散するにしても、その間隔を次第に広げる方が効果があることが知られている。 ・Glenberg AM & Lehmann TS. (1980). Spacing repetitions over 1 week. Memory & Cognition. 1980, Vol. 8 (6), 528-538. ・Glover JA & Corkill AJ.(1987). Influence of paraphrased repetitions on the spacing effect. Journal of Educational Psych
International Thermonuclear Experimental Reactor Engineering Design Activities conducted by the European Atomic Energy Community, Japan, the Russian Federation, and the United States under the auspices of the International Atomic Energy Agency ITER EDA Technical Advisory Committee Oak Ridge National Laboratory P.O. Box 2009, FEDC Building Oak Ridge, TN 37831, USA Telephone: 1-615-576-5480 Facsimi
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く