タグ

2010年4月7日のブックマーク (4件)

  • Flash コンテンツパフォーマンス最適化 (メモリ編 2) - akihiro kamijo

    前回に引き続き Optimizing Performance for the Flash Platform からメモリ使用の最適化に関する Tips です。 ビットマップのダウンサンプリング Windows Moblie 向けの Flash Player 10.1 では 32-bit イメージを 16-bit イメージにダウンサンプリングすることにより使用するメモリ量を半分にする 透明な部分を持つイメージに対してはダウンサンプリングが行われない BitmapData の単一参照機能 Flash Player 10.1 では、埋め込まれたイメージから BitmapData インスタンスを作成すると、常に単一のインスタンスを参照する 既存のコンテンツも再コンパイル無しで Flash Player 10.1 上で実行するだけでこの機能が利用できる 従来の Flash Player では Bitm

    yasu-log
    yasu-log 2010/04/07
    Adobe上条氏によるメモリ最適化まとめ。FP10.1の仕様変更もあり。
  • Matthew Casperson's Hubfolio Has Moved

    yasu-log
    yasu-log 2010/04/07
    AS3パーティクルエンジン「Stardust」のチュートリアル記事(英語)
  • Saqoosha :: FLARToolKit が wonderfl に!

    hello! thanks for you work, it’s awesome. i would like to know if it’s possible to have mouse interactivity with augmented reality. I was able to have my mouse turn into a cursor setting viewport to “true” , but the objects i add to it don’t listen to the events… though it throws no error.. Thanks ! […] wonderfl に FLARToolKit がはいってないのが不思議でしたね。いや、まあ、不思議でもないんだけど。ライセンスが Flash 用ライブラリとしてはめずらしく GPL なのでい

    Saqoosha :: FLARToolKit が wonderfl に!
    yasu-log
    yasu-log 2010/04/07
    FLARToolKitがwonderflに入った。
  • CSI zoom to my house

    CSI zoom to my house Published April 6, 2010 Uncategorized 12 Comments Tags: flash, fractals, geometry, pixel bender, wonderfl Some days ago I was thinking how to make deep Mandelbrot zoom to run in real time. We already have shallow low-res zooms running in real time, but deep zooms require more and more iterations per pixel, so unfortunately our only way to work around this seems to be to precom

    CSI zoom to my house
    yasu-log
    yasu-log 2010/04/07
    CSIズーム。ソースコードはwonderflに投稿済み。