LAC LA BICHE, Alberta (Reuters) - Fire-ravaged Alberta will use drones to investigate the cause of a huge blaze that has scorched the Canadian province and displaced some 88,000 people. Mat Matthews, operations and safety manager with Elevated Robotic Services, and Ron Windmueller, owner of Droneology, pose with drones as smoke rises from wildfires near Fort McMurray, Alberta, Canada, May 6, 2016.
Is Digital Health Finally About to Turn All That Hype Into Results? Jeff Williams, chief operating officer of Apple Inc., speaks during an Apple event in Cupertino, California, U.S., on Monday, March 21, 2016. Apple Inc. Chief Executive Officer Tim Cook is expected to unveil a smaller iPhone Monday in attempt to woo those who are holding on to older versions. Photographer: David Paul Morris/Bloomb
ところが、スポーツ産業のベンチャー企業に投じられるリスクマネーの規模においては、10倍どころではない格差が生じている。筆者自身、今回のカンファレンスの「The Next Wave of Sports Entrepreneurship」というパネルに聴衆として参加して初めて知ったことだが、米国において、2015年に1年間でベンチャーキャピタル(VC)がスポーツベンチャーに投資した金額は10億ドル (約1100億円)を超えているという。 これは2014年の日本国内のスタートアップへの総投資額(1154億円、ジャパン・ベンチャー・リサーチ調べ)にほぼ等しい規模だ。米国のスポーツ産業へのベンチャー投資と、日本の全産業へのそれがほぼイコールなのである。日本のスポーツベンチャーへの総投資額については統計データが存在しないため正確な数字は分からないが、およそカテゴリーとして切り出す意味がない程度の存在感
Digital advertising is going big—very big—and will soon be everywhere. The out-of-home advertising market (OOH), which includes everything from billboards to posters to Jumbotrons, is finally making a big push into the digital landscape, changing what used to be static canvases into dynamic advertising displays. This is more than just a bunch of dummy flat screens flipping through ads at random, b
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