2D物理シュミレーションエンジンBox2DのJavaバージョンであるJBox2Dを使用してみました. JBox2D:http://www.jbox2d.org/ 以下のプログラムは,ある閉じた空間(2D)内に複数のボールを用意し,物理演算を行ってボールが跳ねる様子を見ることができます. また,自由に新しいボールや壁を追加することができます. [PhysicalWorld.java] import org.jbox2d.collision.AABB; import org.jbox2d.collision.CircleDef; import org.jbox2d.collision.PolygonDef; import org.jbox2d.collision.Shape; import org.jbox2d.common.Vec2; import org.jbox2d.dynamics.B
JBox2D is a close Java port of Erin Catto's excellent C++ Box2D physics engine and Google's LiquidFun physics Engine. Check out the demos below to see some examples of what it can do. (It's technically more accurate to say it's just a port of LiquidFun now, and LiquidFun is fork of Box2D, but the library started as a Box2D port.) The project has recently been moved to Github. Downloads and issue t
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く