To view this page ensure that Adobe Flash Player version 10.0.0 or greater is installed. Outline is here.
![Helvetica Face](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/4910d9c4b594dce0e2f1ef3dcd6d93947ffff7b9/height=288;version=1;width=512/http%3A%2F%2Flivetype.in%2Fface%2Fthumb.png)
To view this page ensure that Adobe Flash Player version 10.0.0 or greater is installed. Outline is here.
presents So you think you can tell Arial from Helvetica? I've taken 20 logos that were originally designed in Helvetica, and I've redone them in Arial. Some people would call that blasphemy. I call it a challenge: can you tell which is the original and which is the remake? 1) Which one is the original (Helvetica)? Brought to you by Ironic Sans. All logos are the property of their owners and are di
Preview Hlvticons Basic 245 icons Preview $279 Purchase Extras 232 icons Preview $259 Purchase Additional 123 icons Preview $159 Purchase Complete 600+ icons All icon packs $499 Purchase Read license agreement. 7 file formats Seven file formats of which six are in scalable vector format. The set contains a lot of different file format, such as .gs for Omnigraffle icons, and .chs for Photoshop shap
Posters available for sale In summer 2007 I did a short work placement in Zürich and had the opportunity to play with some lead type. As it was the 50th birthday of Helvetica and I was in its home country I thought it would be only fair to celebrate it, so I designed and printed this poster to illustrate a small but important change in the typefaces development. With support from Alex, Valeria & D
ラテン文字部分がHelvetica、駅名とその振り仮名は新ゴ Helvetica (ヘルベチカ) は、1957年にスイス人書体デザイナーのマックス・ミーディンガー(英語版) (Max Miedinger) とエドゥアルト・ホフマン (Eduard Hoffmann) が発表したサンセリフの欧文書体。簡素で落ち着いた書体でありながら説得力に富む力強さが特長で、用途を選ばない幅広い汎用性がある。現在最も使用される書体の一つとなっているほか、出版や広告の業界では必要不可欠な書体として知られる。 今日ではフォントとして誰でも手軽に利用でき、Macintoshでは オペレーティングシステム (OS) に付属する標準フォントの一つとなり、iOS(8以前)ではシステムフォントである。 「Helvetica」の名称は、ラテン語で「スイス」を意味するHelvetia(ヘルウェティア / ヘルヴェティア)の形
The Helvetica font is celebrating its 50th birthday. You've probably seen it a thousand times today. Why? At this moment in boardrooms across the globe, captains of industry are leafing through sheet after sheet of typefaces. There are hundreds of choices, but many of these movers and shakers don't take a lot of leafing before plumping for Helvetica. We live in a world where we are surrounded 24 h
おそらく世界中でもっとも有名なサンセリフ書体,Helvetica。Mac OS には標準添付。一方で,Windows に標準添付され,圧倒的な使用者数を誇る Arial。この 2 書体,そっくりなのである。実際,一方が他方の代用として使われることもある(もっぱら,Arial が Helvetica の代用として使われるケースが多い)。注意して見ていないとあるいは気づかない。しかしよく見ると細部が違う。 ここが違う,Helvetica と Arial 上に示したのは,32 ピクセルサイズでカーニング(字詰め処理)をオフにし,アルファベットの大文字・小文字,数字と主な記号,を Helvetica と Arial でタイプしたもの。ぱっと見気づくのは,Arial のアットマーク「@」が大きいくらいで,ほかは大変よく似ている。ちなみに文字幅は,(少なくともこのサイズでは)ぴたりと一致している。
Seconds Out, Round One Every typeface, like every one of us, has its distinguishing features. You might be forgiven for thinking that some fonts are clones, or identical twins. However, closer inspection reveals subtle differences and nuances that simply escape casual perusal. Something that can really help heighten our sensitivity to those differences is getting out our magnifying glasses and rea
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く