This is the final Nintendo 64 update I'm going to make. I know there are more endings to cover (like the multiple Harvest Moon 64 ones), but I don't have the time to figure out complex endings for the time being. So, enjoy the last five N64 endings: Indiana Jones and the Infernal Machine, Puyo Puyo Sun 64 (all the modes), Resident Evil 2 (all the routes), Super Smash Bros. (all the character endin
What the hell is NoLife-radio? An independent web-radio dedicated to all the lovers of videogames music from the early days till now. The radio playlist is simply shuffled between single tracks selected by DJ Cookie, foukevin, Dowseman, Syl and perin03. Special thanks to serial for code, tools and admin. Website design by perin03 and Syl. All the programs are advertising-free. And if you really li
あのAquariaのクリエイターとして知られるDerek Yu氏が過去に手掛け、カリスマ的なインディーゲームとしてコアなファンを持つ2DプラットフォーマーのSpelunkyが、Xbox LIVE アーケードに移植されるそうです。 タイトル名やゲーム画面だけを見るとあのスペランカーを連想させるSpelunkyは、主人公がひ弱な点では共通していますが、ローグライクな自動生成マップやバリエーション豊富なアイテム・武器が用意された実は本格派のダンジョンクローリングゲーム。 もともとPCのベータ版が公開されていた本作ですが、2010年に発売するというXBLA版ではグラフィックやサウンドを強化し、独自の追加要素も用意されるとのこと。今回の発表に伴って、Spelunkyの公式サイトではバージョン1.0となるPC用の最新版が無料で配布されているので、興味のある方はぜひ1プレイしておきましょう。(ソース&イ
●「追い抜かれてしまった、という危機感を持ったほうがいい」(高橋徹) CESAデベロッパーズカンファレンス(CEDEC)が、2009年9月1日~2009年9月3日の3日間、神奈川県のパシフィコ横浜、国際会議センターで開催されている。このCEDECは、社団法人コンピュータエンタテインメント協会(CESA)により毎年開催されている、ゲーム開発者向けの講演会。11年目を迎える今回は、2008年の約1.5倍のセッション数が用意されるなど、大きく規模を拡大して行われている。この“新生CEDEC”の模様をリポートする。 急速に拡大する海外ゲーム市場。近年は日本のゲームメーカーも積極的に海外進出を打ち出し、グローバル展開されている国産タイトルも少なくない。“国際会議~ゲームでの日本と海外の本質的な違いとは何か”と題したスペシャルセッションでは、国産ゲームが海外で勝負していくために必要なことなどが、パネル
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