May 26-29 2020 in Ottawa The Interweb July 20-24 2020 in SF The InterwebTickets for ForwardJS Ottawa Apply to Speak Sponsor ForwardJS Ottawa Sponsor ForwardJS San Francisco
ブログ パスワード認証 閲覧するには管理人が設定した パスワードの入力が必要です。 管理人からのメッセージ https://mac-tegaki.comへ移転中 閲覧パスワード Copyright © since 1999 FC2 inc. All Rights Reserved.
You may think that this is just yet an other charting library. But Chartist.js is the product of a community that was disappointed about the abilities provided by other charting libraries. Of course there are hundreds of other great charting libraries but after using them there were always tweaks you would have wished for that were not included. Get awesome Dashboard Templates by Creative TimAre y
And why webpack is awesome. It has been a long journey for me to find a front-end build tool in NodeJS. The ruby community benefits greatly from the awesome gem, sprockets. Now I can say webpack is to Nodejs as sprockets is to ruby. Advantages of using assets build toolsYou may wonder how could webpack dominate the front-end world? I would say, it makes JavaScript modules management works like a c
使用例 SwiftTaskでタスクを定義する際(初期化クロージャ内)、直接Grand Central Dispatch等を使って非同期処理を行うことも可能です。 が、Alamofire(ネットワークライブラリ)に代表されるような、 obj.setProgressHandler() (callback) obj.setCompletionHandler() (callback) obj.pause() obj.resume() obj.cancel() のAPIの形に「別クラスで一旦ラップする」方が、より簡単に実装することができます。 Alamofireを使った例 typealias Progress = (bytesWritten: Int64, totalBytesWritten: Int64, totalBytesExpectedToWrite: Int64) // define ta
atom-shellとはどういうもので、どのようにすれば動かせるのかということを調べているので、その過程で得られた情報をまとめておく。 atom-shellでデスクトップアプリをつくれる GitHub製のAtomというエディタはatom-shellというライブラリを利用して実現されている。atom-shellはJavaScriptでデスクトップアプリケーションをつくるための便利なライブラリで、ネイティブAPIを実行するための実行環境を提供することでそれを実現させようとしている。Webサーバの代わりにデスクトップアプリケーションに特化したNode.jsの実行環境だと考えても良いだろう。 atom-shellには2つの側面がある Node.jsでWebアプリを書いたことがあれば分かるかもしれないが、JavaScriptのコードにはサーバサイドで動かすためのものとクライアントサイドで動かすための
This talk is about how to use browserify to develop front-end modular code using Common.JS, and how those modules should be documented, designed, and re…
A relevant ad will be displayed here soon. These ads help pay for my hosting. Please consider disabling your ad blocker on Pony Foo. These ads help pay for my hosting. Building modules for the front-end has become an increasingly easy problem to solve. Back in the nineties we had our Java applets, our <MARQUEE> and <BLINK> tag combinations, and those beloved <CENTER> tags. Oh and we were mostly de
Products Docker DesktopContainerize your applicationsDocker HubDiscover and share container imagesDocker ScoutSimplify the software supply chainDocker Build CloudSpeed up your image buildsTestcontainers Desktop Local testing with real dependenciesTestcontainers Cloud Test without limits in the cloud See our product roadmapMORE resources for developers
MOOCのedXでParadigms of Computer Programmingという講座を受けた。 LouvainX: Louv1.01x: Paradigms of Computer Programming | edX 感動というものを頭に走る電撃と定義するならば、 このCourseは自分にとって、まちがいなく最高の感動だった。 プログラム言語のパラダイムやコンセプトが紹介される。 5つのパラダイムが紹介される。 Functional Programming(関数型プログラミング) Object-Oriented Programming(オブジェクト指向プログラミング) Deterministic Dataflow Programming(決定性データフロープログラミング) Multi-Agent Dataflow Programming(マルチエージェントデータフロープログラミン
最近Unityを始めてあまりのできのよさに感動を覚えつつ、物理演算とかがあまりにも手軽に行えるのでさすがに仕組みをまったく知らずに使うのは問題だろうと物理シミュレーションの勉強をしました。 ゴールとしていた、実際に動くものが作れたのでそのまとめです。 ただ、あくまで勉強が目的なので軽量化などはしていません。そのため、結構冗長な書き方をしていて実際に使うにはだいぶ重いです。 [2019.09.10 追記] GitHubへのリンクを掲載していなかったので追記。 リポジトリの内容は以下から確認できます。 PhysJS2D 実際に作ったサンプル 実際の動作サンプル サンプルでは三角形と四角形、そして円との衝突判定を行い、衝突時に応答する部分まで作っています。 ここでは、この実装をしていくにあたって、躓いた点やメモなど自分が学んだことをつらつらと書いていきす。 シミュレーションパイプライン さて、物
1ヶ月以上前にHackerNewsで話題になっていたRealmというmobile用のDBを使ってみた。 使い方も含めて書いておく。 ※今回はobjective-cで使ってますが、swiftでも勿論使えます! 何故作ったか? 紹介ページの要約を見てもらえれば詳しくは分かるが、mobileのDBって2000年にでたSQLite以降全然刷新されないよねっていう内容が書いてある。 確かに、mobileのあり方は昨今大幅に変わって来ているのにDB周りは出てないみたい。 自分はwebのアプリケーションを普段は作ってるので、こっち側はResis等のNOSQLが注目されていたり技術的な流れは結構起きてるのに、、、 確かにソシャゲー作ってる人がSQLiteは遅くてtextデータで保管して・・・みたいな話しを聞いた事がある。 まぁなんせ、時代の流れに適したDBを作りたいとの事ね。 何が凄いの? Yコン出身者が
github-issue-widget GitHubの特定のリポジトリのIssue一覧をiframeで埋め込めるものを作りました。 以下のようにiframeのsrcにパラメータを指定して埋め込む事が出来ます。 <iframe src="https://azu.github.io/github-issue-widget/?owner=efcl&repo=efcl.github.io&limit=3&random" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="0" width="100%"></iframe> 結果は以下のような表示です。 使い方 使い方は単純で、以下のようにiframeで https://azu.github.io/github-issue-widget/ にパラーメータをつけて埋め込むだけです。 <iframe s
Easy to install Simply run the binary for your platform. Or ship Gogs with Docker or Vagrant, or get it packaged. Cross-platform Gogs runs anywhere Go can compile for: Windows, Mac, Linux, ARM, etc. Lightweight Gogs has low minimal requirements and can run on an inexpensive Raspberry Pi. Some users even run Gogs instances on their NAS devices.
July 22, 2014An introduction to ES6 classes.SupportES6 support varies across environments and platforms, implementations get updated all the time and it's important to also note that the spec is in draft, so everything below has the potential to change. I recommend using The ES6 Compatability Table to see the current state of affairs. TraceurAll the code examples seen in this post were run through
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く