Difftastic is a CLI diff tool that compares files based on their syntax, not line-by-line. Difftastic produces accurate diffs that are easier for humans to read.
Beef is an open source performance-oriented compiled programming language which has been built hand-in-hand with its IDE environment. The syntax and many semantics are most directly derived from C#, while attempting to retain the C ideals of bare-metal explicitness and lack of runtime surprises, with some "modern" niceties inspired by languages such as Rust, Swift, and Go. See the Language Guide f
The V Programming Language 0.4 beta Simple, fast, safe, compiled. For developing maintainable software.
Project DescriptionBash Infinity is a standard library and a boilerplate framework for writing tools using bash. It’s modular and lightweight, while managing to implement some concepts from C#, Java or JavaScript into bash. The Infinity Framework is also plug & play: include it at the beginning of your existing script to import any of the individual features such as error handling, and start using
# What is Nit? Nit is an expressive language with a script-like syntax, a friendly type-system and aims at elegance, simplicity and intuitiveness. So, what does the famous hello world program look like, in Nit? print "Hello, World" # Development The Nit project is currently in alpha stage, at v0.8. It is in active development, moving fast and the APIs are still evolving. You can follow the develop
参照: http://stackoverflow.com/questions/2348399/why-does-java-net-urls-hashcode-resolve-the-host-to-an-ip 公式ドキュメントによると: public boolean equals(Object obj) … 2 つの URL オブジェクトが等しいのは、同じプロトコルを持ち、同じホストを参照し、ホスト上のポート番号が同じで、ファイルとファイルのフラグメントが同じ場合です。 2 つのホストが等価と見なされるのは、両方のホスト名が同じ IP アドレスに解決されるか、どちらかのホスト名を解決できない場合は、大文字小文字に関係なくホスト名が等しいか、両方のホスト名が null に等しい場合です。 ホスト比較には名前解決が必要なので、この操作はブロック操作です。 java.net.URL#equals
ここ最近インディーゲーム開発者を対象に、安価や無償で使える開発用ソフトウェアが増えています。その中で使えそうなものを以下にリストアップしてみました。 ゲームエンジン Unity もはや言わずと知れたゲームエンジンとなったUnityです。無料で使えるFree版も元はインディーゲーム開発者向けに199ドルで売られていたものです。年間売上100000ドル未満ならFreeのまま商用利用できますが、実際にはPro版限定の機能を用いるために購入している方も多いでしょう。 Unreal Engine 4 キーボードクラッシャーで有名なUnreal Tournamentシリーズや、Gears of Warなどの世界的ヒットタイトルを手掛けているEpic Gamesが制作しているゲームエンジンです。元々は機能制限版のUnreal Development Kit 3が個人向けでUnreal Engine 3/
はじめに 第2回目の本稿は、前回のサンプルコードをもとに、Javaの文法、特にクラスに関連する基本的な構文などを解説していきます。 対象読者 Androidアプリケーションの開発を始めたい方で、JavaとEclipseのごく基本的な知識がある方を対象とします。 HelloWorldアプリケーションのファイル構造 前回は、いわゆるHelloWorldアプリケーションを作成しました。作成といっても、ほぼソースは自動生成されたものです。Eclipseのパッケージ・エクスプローラーには、このプロジェクトで生成されたファイルが表示されています。最小のアプリケーションとはいえ、さまざなファイルが作成されています。主なフォルダ、ファイルは、以下のようになっています。 <HelloWorld> ├ \src ソースフォルダ │ └ \codezine.androidjava.chap1 │ └ Hello
みんなのIoT/みんなのPythonの著者。二子玉近く160平米の庭付き一戸建てに嫁/息子/娘/わんこと暮らしてます。月間1000万PV/150万UUのWebサービス運営中。 免責事項 プライバシーポリシー stackoverflowで見つけた乱数に関する質問「乱数のランダムさって?」に対する解答が面白かったので紹介します。 乱数のランダムさというのは,沢山標本をとったときに,標本値がまんべんなく均等に分布する,ということ。プログラミング言語などに組み込まれた乱数を発生する仕組みが返す値が均等に分布してないと,テトリスでなかなか長い棒が落っこちてこなかったりするわけです。 数学的な詳細はともかく,こういう知識はプログラミングをする上で知って置いた方がよいと思います。 さて,質問の内容は random()とrandom()×random()のどっちがランダムなの? というもの。後者はrand
title: The Hacker's Path tags: ["hacking", "books", "learning"] content: Getting Started I get it, you want to learn how to program and how to be a hacker, fine let’s do this. It sounds tough but you’ll want to learn two languages for your first time: Ruby and Python. They are similar in syntax and usage cases so this shouldn’t be a big problem. Pick up the basics, the syntax, and the community st
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