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2017年11月15日のブックマーク (8件)

  • nginxのログに499(レスポンスコード)が記録される場合 - hiroi10のブログ

    最近nginxのログに499とかいう見慣れないレスポンスコードが記録されていたのでどういう状況で記録されるのか試してみた。 499が定義されてる場所 ソースコードの以下ファイルに記載されています。 {ソース展開dir}/src/http/ngx_http_request.h 中身を抜粋したのは以下 /* * HTTP does not define the code for the case when a client closed * the connection while we are processing its request so we introduce * own code to log such situation when a client has closed the connection * before we even try to send the HTTP h

    nginxのログに499(レスポンスコード)が記録される場合 - hiroi10のブログ
    hiroyukim
    hiroyukim 2017/11/15
  • A new, community-hosted Unreal Engine Wiki

    After over a year in maintenance mode, the official Unreal Engine Wiki is now permanently offline. These resources now live on a new community-run Unreal Engine Community Wiki — https://unrealcommunity.wiki/! You will be able to find content from the official Unreal Engine Wiki at ue4community.wiki/legacy, where we’re working closely with the curators to ensure a complete mirror of the legacy know

    A new, community-hosted Unreal Engine Wiki
    hiroyukim
    hiroyukim 2017/11/15
  • Making dev.to insanely fast

    It makes me smile when someone raves about how fast this website loads, because that's no accident. We put a lot of effort into making it so. It is the sort of thing that usually goes unnoticed, but when your readers are developers, there's a better chance they notice and appreciate it. I have written about this in the past, but it's worth re-examining because these ideas are always evolving. From

    Making dev.to insanely fast
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    hiroyukim 2017/11/15
  • How fast dev.to is!

    Today I looked up the techniques how dev.to is doing for speed. Seems to be that use ServiceWorker for fetching contents and store cache. Also use webp images smaller size. pre-fetching contents when mouse-over the link. Embeding CSS-inline to avoid blocking rendering. also external resources ex font. Great! There are many things to be helpful. https://dev.to/ben/making-devto-insanely-fast

    How fast dev.to is!
    hiroyukim
    hiroyukim 2017/11/15
  • Reddit - Dive into anything

    The subreddit covers various game development aspects, including programming, design, writing, art, game jams, postmortems, and marketing. It serves as a hub for game creators to discuss and share their insights, experiences, and expertise in the industry. So today I'm going to be a little different and talk about one technical aspect of my game TinyKeep, that is random procedural dungeon generati

    Reddit - Dive into anything
    hiroyukim
    hiroyukim 2017/11/15
  • golangのHTTPサーバを構成しているもの - 年中アイス

    golangのHTTPサーバは、少量のコードで動くものを作ることができます。内部的には、net/httpパッケージのServerとHandlerで構成されます。 Serverは名前の通り、Serveするもので、HTTPをどのネットワークソースで提供するかを定義するものです。 Handlerは、HTTPリクエストを実際にどう処理するかを抽象化したinterfaceで、ServeHTTP(w http.ResponseWriter req *http.Request)を提供しています。 しかし、これらは簡易に使う場合、見えなくなっています。どうしてそうなっているかを理解することで、幾つかのテクニックを知ることができます。 コードが短くなる過程 よく例として出てくるHTTPサーバの実装例は以下のコードです。 通常版 package main import ( "net/http" ) func

    golangのHTTPサーバを構成しているもの - 年中アイス
  • Goby: Rubyライクな言語(1)Gobyを動かしてみる|TechRacho by BPS株式会社

    こんにちは、hachi8833です。 今回から不定期で、Go言語だけで書かれたRubyライクな言語「Goby」について書きます。おそらく日語で書かれた最初のGoby記事になると思います。 リポジトリ: goby-lang/goby Railsへのコミット経験もある@st0012さんが作ったGobyは現在バージョン0.1.3で、first commitからまだ1年も経過していませんが、st0012さんの驚異的な実装の速さのおかげでかなり早くから基的な部分をひととおり動かすことができ、HTTP serverやDBアダプタといった基的なライブラリも装備していて、簡単なWebアプリ(https://sample.goby-lang.org/)やAPIを実際に書くことができます。コミット数は現時点で1800を超えています。 View post on imgur.com Gobyはその名のとおり

    Goby: Rubyライクな言語(1)Gobyを動かしてみる|TechRacho by BPS株式会社
  • Effective SQL | 翔泳社

    どれだけクライアント側のUXが変わっても、アルゴリズムが変更されても、変わらないのがリレーショナルデータベースの世界。それだけに経験値とベンダーごとに微妙に異なる方言を操るための“鍛錬”は必須の世界といえます。 しかし“鍛錬”は、それこそ思考し手を動かさなければ鍛錬とは言えません。 そこで書では、単なる教科書的なSQL文の組み立て(鍛錬の方法)を超えて、さまざまなケースにマッチした最適なSQLを自然に記述できるようになるための知見と勘所を、具体的なテーブルやDB構成とともに解説します。 そのためSQL方言は極力排し、標準SQLで解説を行い、各サンプルの方言版はGitHubで公開するという方法を取っています。 つまり、 ・解くべき問題を明確にし、 ・次にその解決方法を整理し、 ・考え方を標準的なやり方で提示し、 ・必要であれば方言でも参照できる、 というスタイルです。 SQLの現場ですぐに

    Effective SQL | 翔泳社