A lot of people use Instagram and you probably think it’s something very hard to build by your own. In the next tutorial I will show you that it actually can be quite easy. We will build an Instagram-like app (not the fully featured Instagram, but a solid starting point) using Google’s Firebase to keep our data. Project Setup As always, we will start from scratch, by creating a new Android Studio
Buyer Protection Program When you buy a domain name at Dan.com, you’re automatically covered by our unique Buyer Protection Program. Read more about how we keep you safe on our Trust and Security page. Next to our secure domain ownership transfer process, we strictly monitor all transactions. If anything looks weird, we take immediate action. And if the seller doesn't deliver on their part of the
Ryan Cooke | Android Engineer, Core Experience It’s a big decision to start using Kotlin in your app. Right now, Kotlin may be nearing the “Peak of Inflated Expectations” in the Hype Cycle. You can find endless quality blogs, podcasts and videos on the virtues of Kotlin. For this post let’s assume you understand the benefits of it. Here we’ll look in-depth at the challenges Android developers will
Welcome to a complete guide to making Dagger.Android (2.11–2.17), ButterKnife (8.7-8.8), and Model-View-Presenter (MVP) all work together in harmony. This is Part 1 of a 3-part series: Creating a project, from scratch, using the new Dagger.Android (2.11-2.17) dependency injection framework with support for @Singleton, @PerActivity , @PerFragment, and @PerChildFragment scopes. [ISSUES]Using ButterK
エンジニアHub > 記事一覧 > 正式採用の「Kotlin」で挑戦! 初めてのAndroidアプリ開発 ~ストップウォッチを作ってみよう~ 正式採用の「Kotlin」で挑戦! 初めてのAndroidアプリ開発 ~ストップウォッチを作ってみよう~ Kotlin入門者に向け、手を動かして学べるテキストをお届けします。Kotlinは、2011年7月に登場したモダンなプログラミング言語ですが、Androidアプリの開発言語として、Google I/O 2017で正式採用され、一挙に浸透してきました。本稿では、Kotlinの特徴を紹介し、簡単なAndroidアプリとしてストップウォッチを作ってみます。 アプリエンジニアの池田惇です。Google I/O 2017で、Androidの開発言語としてKotilnが正式に採用されました。少し前から業務でもKotlinを採用していたのでとても嬉しいです!
アプリケーションエンジニアの id:funnelbit(北村) です。先日 DroidKaigi 2017 で「大規模アプリのリノベーション」というタイトルで発表させていただきました。 speakerdeck.com 大まかな内容としましては以下のようなものです。 1. ドメイン知識を得る まずは現状のアプリケーションの解析からスタートします。実装済みの画面を洗い出し、現状を把握します。各画面や View に正しい名前付けを行います。 2. ライブラリと設計を決定する 次にライブラリ、設計を決定します。はてなブックマークの Android 版では MVVM を採用しています。また Repository, Interactor, ViewModel, View といったレイヤー分けを行っています。この設計につきましては様々な議論があるところかと思います。これが唯一無二のものであると主張するつ
DroidKaigi 2017 の 各session で 使われた資料 (後で裏に移動) への リンク を まとめてみた。 また、紹介されていたlibraryなどについてまとめてみた。 DroidKaigi 2016のはこちらです。 スライドへのリンク情報が不足していますので、ご存知の方教えてください。 資料 Day 1 (Mar 9th, 2017) ウェルカムトーク / Welcome talk by @mhidaka氏 マッチョActivityを改善した話 by @lvla0805氏 How to apply DDD to Android Application Development by あんざいゆき(@yanzm)氏 逆引き マテリアル デザイン by 荒木佑一氏(@yuichi_araki氏) Data binding in the real world by Kevin P
追記(宣伝): 今年の夏から大阪でフルリモートなフリーランスAndroid/iOS/Webエンジニアをやっています。ただいま週1-2または請負のお仕事お待ちしております・・! 画面見た人から(Enterやらショートカットやら連打で)何やってんだかわからないって言われることがたまにあるので、Android Studioでどうやってコーディングしているのかを書きました。 単なるショートカット集ではなく、あえてエラーのある状態を作るなどのテクニック集です。 なおMacかつAndroid Studio標準のキーバインドを前提としているので違う方は読み替えてください。(もちろんIntelliJでも同じことができるはずです・・!) 原則 考えるな、感じろ。: Alt+Enterや補完キーなどを押した次の状態を頭の中に思い浮かべながらに対して反射的に操作すると、超高速コーディングできる エラーだろうが汚
技術部の松尾(@Kazu_cocoa)です。 クックパッドのモバイルアプリ開発では、どのようなテストを書き、どのようなタイミングで、どのようなテストを実施するか?に関してエンジニア各位が意識を合わせるためにテストサイズを定義し運用してきました。ここでは、そんなテストサイズに関して簡単ですがまとめておこうと思います。 テストサイズとは ソフトウェアテストに関わったことがある方なら テストレベル という言葉には出会ったことがあるかと思います。JSTQBでは、このテストレベルは"管理していくテストの活動のグループ"と定義しています*1。 そうでない方も、俗に言う単体テスト/統合テストなど聞いたことがあるかと思いますが、その区分がここで示しているテストレベルとなります。 一方、このテストレベルはV字型と言われる開発工程と合わせて世の中で広く使われているため、社内における共通認識を構築するにあたり個
Each time I work on a project that incorporates the MVP pattern in some way I always get my head arround the issue what goes where. As we all know a good programmer is the one who can propose good separation of concerns, so the code is readable and understandable by anyone. Should I put it in presenter or the activity? Where should I manipulate this data that comes from our REST API? (by the way,
Testing quite often is one of the most neglected aspect in many Software projects, and in Android this has been particulary a common issue since the beginning of the platform. Even Google didn’t seem to be making big efforts to encourage testing: Documentation was almost nonexistent, the tools and frameworks were confusing or hard to use and there was almost impossible to find an open source proje
Using RxJava in a project has many advantages, but learning rx can be a bit challenging. And with learning, it’s easy to make mistakes :) One common problem is not handling onError(). Consider the following snippet: Observable<String> observable = getObservable(); // Get the first item from this observable Subscription subscription = observable.first().subscribe(s -> { ... }); This may look simple
There’s an old saying that rings true in software… “The only thing that is constant is change.” The same can easily be said of Android. For example, how many times have you found yourself implementing a click listener, a text change listener ,or some other mundane callback that has a different signature? Android Studio alleviates us from having to memorize the callbacks, listeners, and their signa
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く