https://www.solidjs.com ずっと調べたいものリストにはあったやつで、Astro熱がちょっと収まったのでこのタイミング。 めちゃめちゃ雑にまとめると、React + MobX feat. Svelteって感じのUIフレームワークです。(つまり好みは分かれるであろう) Solidとは 基本はReactライクな書き味 JSXでコンポーネントを書く、Propsでデータを単方向に流す もちろん細かい挙動に差異はあるし、互換性はない `Suspense`とか`Portal`とか`ErrorBoundary`とかもある MobXライクなリアクティブの仕組みがビルトインされてる Propsが自動でProxyされてるイメージ 依存配列なしに、状態を読み取ったコンポーネント・関数だけが更新できたり ストア(ちょっと大きめの状態用)関連のコードもある Svelteと同様に、コンパイルして最
This release has been a long time coming. 1.3 brought a ton of new features and a ton of new bugs that have been ironed out in the last couple of months. SolidHack also ran over this time where we got see people pushing the limits of what can be done. We've taken the feedback and applied it to our messaging, documentation, and our roadmap. v1.4 addresses some of these allowing people to do more wi
SSR was never the problem. The problem was, and still is, the client-side hydration. For all the effort we've put into Server Rendering on the web, we still haven't found a universally good solve for balancing the developer costs with end user costs. Regardless of how we optimize for server rendering, hydration hangs over us. That JavaScript that needs to be run on page initialization, that makes
Welcome to the 6th edition of the JavaScript Rising Stars, our annual round-up of the JavaScript landscape. If you took a break to escape the JavaScript fatigue in 2021, you are in the right place! We'll be talking about meta frameworks, the need for speed and all-stars are joining forces at tech companies. But first, we have a new "champion" this year, that no one expected, and it's a command lin
4x smaller, 50x faster Published on 22 Nov 2021 by Marcin Kulik It’s been a while since asciinema-player 2.6 was released and a lot has changed since. Version 3.0 is around the corner with so much good stuff, that even though it’s not released yet, I couldn’t wait any longer to share. Long story short: asciinema-player has been reimplemented from scratch in JavaScript and Rust, resulting in 50x fa
Size in JavaScript Frameworks is actually a pretty tricky thing to estimate. Even nailing down the size of runtimes is unclear. You might go to bundlephobia.com but the size there can be misleading. With tree-shaking not all code is included. Bundlephobia also doesn't include sub-modules. Things like svelte/motion or preact/hooks. There isn't only the size of the runtime but the size of the compon
まとめ (ライブラリ名はページ内リンクになっています) 2021年9月時点 solid-styled-jsx ❌ npx degit で作ったプロジェクトには非対応。 solid-styled-components ⭕️ 調べた中では唯一、styled の機能が使えた。 Emotion ⚠️ @emotion/css だけ使える。@emotion/styled は非対応。 Linaria ❌ おそらく現時点では Solid 非対応。 Stitches ⚠️ @stitches/core は使えた。 LightwindCSS ⭕️ ここまでのうち、唯一 CSS ファイルの書き出しができる。 2021年12月追加 vanilla-extract ⭕️ これも CSS ファイルの書き出しが可能。
Get affordable and hassle-free WordPress hosting plans with Cloudways — start your free trial today. Solid is a reactive JavaScript library for creating user interfaces without a virtual DOM. It compiles templates down to real DOM nodes once and wraps updates in fine-grained reactions so that when state updates, only the related code runs. This way, the compiler can optimize initial render and the
SolidJS とは 最近 1.0 が公開された JavaScript の UI フレームワークです。[1] JSX テンプレート 仮想 DOM なし 事前コンパイルによって、フレームワークのコードが「消える」 パフォーマンスが高い といった特徴があります。 詳しくは公式サイトをご覧ください。 日本語ドキュメント 左側のメニュー(スマホなどの場合は右上の > ボタン)から言語を切り替えてください。[2] Get Started: https://www.solidjs.com/guide Docs: https://www.solidjs.com/docs/latest/api これらは両方とも自分が翻訳しました!🎉 翻訳について もともと 5 月くらいに SolidJS のことを知り、軽く触ってみて面白いと思っていました。 6 月末に 1.0 のリリースとともに公式サイトが公開され、リ
It's been a long road to get here. It's been so long I can't even remember when I started. I logged on to an old private Bitbucket Repo and found "initial commit" on a repo aptly named "framework" from August 21st 2016. But I'm pretty sure that was my second prototype of a Reactive JavaScript Framework that would eventually become SolidJS. So I can safely say a stable release has been 1000s of hou
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