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2007年11月30日のブックマーク (3件)

  • The PayPal mafia - Nov. 14, 2007

    (Fortune Magazine) -- A door opens, and a blond man appears in a white jacket with large buttons. "Good morning," he says. "Peter's in back. Make yourself comfortable in the dining room. I'll be serving breakfast shortly." Holy cannoli. Peter Thiel has a butler. The 40-year-old entrepreneur runs a $3 billion hedge fund. He's the founder of a new venture capital firm that's the talk of Silicon Vall

    junhirabayashi
    junhirabayashi 2007/11/30
    An inside look at the hyperintelligent, superconnected pack of serial entrepreneurs who left the payment service and are turning Silicon Valley upside down. Fortune's Jeffrey O'Brien reports.
  • http://www.businessweek.com/magazine/content/07_47/b4059073.htm?chan=search

    junhirabayashi
    junhirabayashi 2007/11/30
    On Nov. 5, Google (GOOG ) unveiled what many in the phone business had long awaited. CEO Eric E. Schmidt explained how the search giant was ready to create new software for mobile phones that would shake up the telecom status quo. A Google-led "Open Hands
  • ウェブブランディングと企業価値:マーケティング - CNET Japan

    企業が誕生して当分の間、その企業には非常に小さなブランド価値しかない。こうした企業では、企業価値の大半は有形的な資産の価値に由来する。ブランド価値は消費者の記憶への刷り込みという要素が重要であり、ある程度の年月を経て構築されることが多い。しかも、いったん企業の信用が傷つくと、企業の資産の中で最も速やかに失われる。 このように、デリケートな性質を持つにもかかわらず、今やブランドは企業価値を大きく左右する最も大きな要因となっている。 さらに、今日ではウェブサイトが企業のブランド力に与える影響がますます無視できなくなっている。 ブランド論における基概念 【アーカーのブランドエクイティ】 ブランド研究の第一人者であるD・A・アーカーは、ブランドの資産的価値に着目し、ブランドエクイティというコンセプトを提唱した。アーカーによれば、ブランドエクイティは次の5つの要素からなる。 ブランド認知(第二回の

    ウェブブランディングと企業価値:マーケティング - CNET Japan
    junhirabayashi
    junhirabayashi 2007/11/30
    企業が誕生して当分の間、その企業には非常に小さなブランド価値しかない。こうした企業では、企業価値の大半は有形的な資産の価値に由来する。ブランド価値は消費者の記憶への刷り込