ブラウザーで3次元コンピュータグラフィックスを表... / WebGLを使った3D表現 / SculptGL他...全13件 ブラウザーで3次元コンピュータグラフィックスを表示させるための標準仕様「WebGL」。Microsoftも重い腰を上げ、次期バーションの「IE11」からWebGLを標準サポートすることが決定しています。これからますます目にする機会が増えそうです。 そんな、圧倒的な3D表現が可能なWebGLを使った驚きのWebサイトを集めました。
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ブラウザーで3次元コンピュータグラフィックスを表... / WebGLを使った3D表現 / SculptGL他...全13件 ブラウザーで3次元コンピュータグラフィックスを表示させるための標準仕様「WebGL」。Microsoftも重い腰を上げ、次期バーションの「IE11」からWebGLを標準サポートすることが決定しています。これからますます目にする機会が増えそうです。 そんな、圧倒的な3D表現が可能なWebGLを使った驚きのWebサイトを集めました。
モバイルゲーム 物凄い勢いで勃興したモバイルゲーム業界は、いろいろな課題や問題に直面しながらも巨大化し、今日の時点でのスマートフォン向けゲームの市場へと継承されていきます。 モバイルゲームの歴史 2001 Javaアプリと3Dゲームの登場 Javaが利用できるようになったことにより、ダウンロード型のゲームが供給できるようになりました。 2002 携帯電話端末の大容量化・3D化競争 Java搭載携帯電話端末が登場してからごく僅か1年の間に、アプリのサイズに関しては10倍に広大化し、表現方法も2Dから3Dにシフトし始めました。J-PHONEは『ゼビウス』や『スペースハリアー』などといった昔のアーケードゲームを、ドコモはSIMCITYなどパソコンで世界的規模のヒットを飛ばしたゲームを主力商品としていました。 2003 モバイルゲームの一般化 メモリの制限が厳しいJava仮想マシン上ではなく、OS
17日目の id:edvakf さんの「WebGLでライフゲーム」に続いて18日目担当のnakamura001です。 今回は最近目にした csg.js というちょっと変わったWebGLのライブラリを紹介します。 csg.js http://evanw.github.com/csg.js/ このライブラリは2つの3Dモデルを合成したり、差分を行った3Dモデルを作成する事が可能です。 簡単なプログラムを書きつつ解説しますのでみなさんも良ければ実際に入力して試しつつ見て下さい。 前準備 ライブラリにはサンプルも有るのですがちょっとだけボリュームが有るので実際に気にすべき箇所がちょっと分かりづらくなっています。その為、本当に必要な要素だけを含んだテンプレートとなるファイルを準備しました。実際に手を動かしながら読みたい方はこちらからDLしてから続きを読んで下さい。 動作確認 テンプレートのファイルを
WebGL is a complicated API, and it's often not obvious what the recommended ways to use it are. This page tackles recommendations across the spectrum of expertise, and not only highlights dos and don'ts, but also details why. You can rely on this document to guide your choice of approach, and ensure you're on the right track no matter what browser or hardware your users run. General Topics Address
Badass JavaScriptA showcase of awesome JavaScript that pushes the boundaries of what's possible on the web, by @devongovett. Evan Wallace, the same guy who brought us that amazing WebGL water simulation is back at it again, this time with a library called csg.js for doing Constructive Solid Geometry modeling in JavaScript. Constructive Solid Geometry (CSG) is a modeling technique that uses Boolean
info Thank you! If you leave your email address in the author or the info box I will be able to contact you back. You can request that your email address should not appear in the description. I promise to review all submissions. And in the case a submission is accepted the author will be credited properly. Note that alternatively you can send your submission (or any queries) to @info type your pro
Background I’ve become a lot more interested in WebGL lately, and remembered reading on Hacker News a while back that WebGL would be available in iOS 5 as part of the iAd framework. WebGL will not be publicly available in iOS 5. It will only be available to iAd developers. When iOS 5.0 went GM, I decided to knock up a quick WebGL demo to see what was involved & how well it performed. Unfortunately
Made by Evan Wallace This demo requires a decent graphics card and up-to-date drivers. If you can't run the demo, you can still see it on YouTube. Interactions: Draw on the water to make ripples Drag the background to rotate the camera Press SPACEBAR to pause and unpause Drag the sphere to move it around Press the L key to set the light direction Press the G key to toggle gravity Features: Raytrac
Endless Forest - WebGL(html5) Some kinda music visualization while running in to an endless forest. Music by Rob Zombie - Sawdust In The Blood from the album Educated Horses. Done using three.js. Note. You need a modern browser that supports WebGL for this to run the way it is intended. For example. Google Chrome 9+ or Firefox 4+. (If you are already using one of those browsers and it's still not
※このエントリは、古谷氏が最優秀賞を受賞した第6回研究課題レポートからの抜粋です。 研究の背景 これまで、Web上で3Dコンテンツを扱う場合、専用のplug-inを導入する必要があったが、plug-in無しで3Dコンテンツを扱うことが現実的になってきている。 これを実現するのが、クロノス・グループにより管理され、規格策定中であるWebGLである。 WebGLワーキンググループには、Google、Mozilla、Opera、Appleが参加していることもあり、今後Webの標準となると想定されるため、技術的な調査を行うことにする。 本研究の目的 本研究では、WebGLの技術的な理解を深め、WebGLを利用したWebアプリケーションを開発するために必要なツール、ライブラリ、および開発フローについて調査することを目的とする。 今回は、以下を利用しデモアプリケーションを開発する。 ・モデリングソフト
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