この記事は検証可能な参考文献や出典が全く示されていないか、不十分です。 出典を追加して記事の信頼性向上にご協力ください。(このテンプレートの使い方) 出典検索?: "二重盲検法" – ニュース · 書籍 · スカラー · CiNii · J-STAGE · NDL · dlib.jp · ジャパンサーチ · TWL (2022年12月) 二重盲検法(にじゅうもうけんほう、英: Double blind test)とは、特に医学の試験・研究で、対象としている薬や治療法などの性質を、医師(観察者)からも患者からも不明にして行なう方法である。プラセボ(偽薬)効果や観察者バイアスの影響を防ぐ意味がある。この考え方は一般的な科学的方法としても重要であり、人間を対象とする心理学、社会科学や法医学などにも応用されている。この盲検化を含んだランダム化比較試験(RCT)は、客観的な評価のためによく用いられる
「BigShot」というゲームをcocos2dで作りました。 ダウンロードはこちら 射的屋「BigShot」 カテゴリ: ゲーム 価格: 無料 GitHub ソースコードはhttps://github.com/kasajei/BigShotに置いてあります。書く記事ごとにchapterとしてbranchを残しているので、各回ごとに追っていきたい人はそちらからも御覧ください。 記事一覧 cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(0) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(1) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(2) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(3) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(4) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(5) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(6) cocos2dで簡単なゲームを作っていくよ(7) coc
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127
Just like to turn you guys on to what is the best iPhone game tutorial with videos on the web so far in case you haven’t seen them. Please note that this is not the simplest iPhone game programming tutorials as you will be building an OpenGL game engine from scratch. This does also make this a great iPhone opengl tutorial. These tutorials are from 71 squared. They run through the steps to creat
Tiled 1.11 brings many scripting API additions, automapping enhancements, export plugin improvements, and various quality-of-life changes and bug fixes. This late patch release addresses a large number of issues and adds several new features. It is planned to be the last update to Tiled 1.10, with the focus now shifting towards the next release.
Your animal patients need you, Junior Vet! Find the animals and give them a treatment to earn points and hearts. From herding sheep to helping injured lions, it's all in a day's work for a Junior Vet. Uses isometric views this multiple level children's adventure is a great example of cross-browser gaming! One for the kids! Junior Vets by BBC – Play Here Designed and built by Stardotstar and True N
Plugin pp3Diso : moteur de jeu web pour l'affichage et la gestion d'une map 3D isométrique Présentation pp3Diso est un plugin jQuery qui permet l'affichage et la gestion d'une carte 2D isométrique (ou 3D isométrique par abus de langage). Ce plugin est distribué gratuitement pour une utilisation personnelle ou commerciale sous licence GPL v3. La seule obligation est l'insertion d'un lien vers www.p
Index of /effect NameLast modifiedSizeDescription Parent Directory - article-My_HTML5_CSS..>2024-06-27 20:28 90K article-Old_School_C..>2024-06-27 20:28 23K article-Q_A_with_Mar..>2024-06-27 20:28 52K code.psp.js 2024-06-27 20:23 147 color_picker.css 2024-06-27 20:23 2.8K doxter.css 2024-06-27 20:23 7.3K images/ 2024-06-27 20:05 - main.css 2024-06-27 20:23 49K style.psp.css 2024-06-27 20:23 59K
Hey there, it looks like you're using Microsoft's Internet Explorer. Microsoft hates the Web and doesn't support HTML5 :( To play this game you need a good Browser, like Opera, Chrome, Firefox or Safari. Jump: X, Shoot: C, Move: Arrow Keys So what's the deal? The game you (hopefully) see above is not done in Flash. It's pure HTML5 and Javascript. You don't need any Plugin to play, just a good Brow
© Thiemo Mättig, created in September 2007 More JavaScript experiments »
Game engines are tools available to implement video games without building everything from the ground up. Whether they are 2D or 3D based, they offer tools to aid in asset creation and placement. Note: The following list is not exhaustive. Also, it mixes game engines with rendering engines as well as API bindings without any distinctions. Name Primary programming language Release year Scripting Cr
現在、オープンベータ中の3Dエンジン「NinevehGL」が良さげ NinevehGL - 3D engine for iOS http://nineveh.gl/ NGLViewというViewを貼り付けて、NGLViewDelegateを設定。 NGLMeshとNGLCameraを追加。NGLMesh生成時に引数としてOBJかCOLLADAファイルの読み込みを行う事により簡単に3Dモデルを表示出来る様です。 NinevehGL Lesson 2 - Importing & Rendering from NinevehGL on Vimeo. 動画他にもこちらに沢山有ります。IBを使わないでプログラムする動画も有ります。 出来る限りプログラムの記述やIBでの操作が少なくて済むように設計されているみたいです。 これは期待出来そうですね。完成するのが楽しみです。
Over the last year or so I've been working on Chrome's implementation of the new WebGPU API, a successor to WebGL based on more modern graphics API patterns. While working on the API I've also been busy building a lot of demos and other community resources with it, and one topic has been brought up by people I've talked to probably more than anything else: How do you keep the API state manageable
Background I’ve become a lot more interested in WebGL lately, and remembered reading on Hacker News a while back that WebGL would be available in iOS 5 as part of the iAd framework. WebGL will not be publicly available in iOS 5. It will only be available to iAd developers. When iOS 5.0 went GM, I decided to knock up a quick WebGL demo to see what was involved & how well it performed. Unfortunately
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く