You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
Overview This post is a summary of the our evaluation of using Rust for an embedded project, and the gaps we hit and why we ultimately decided to use a subset of C++14 instead. This is from a team that wanted to use Rust, but ultimately couldn't justify it in its current state. Goal We needed to build an embedded application that utilized CAN, UART, and GPIO. We wanted to use a common, popular emb
Embedded Rust This is a curated list of resources related to embedded and low-level programming in the programming language Rust, including a list of useful crates. This project is developed and maintained by the Resources team. Don't see something you want or need here? Add it to the Not Yet Awesome Embedded Rust list! Table of contents Embedded Rust Table of contents Community Community Chat Roo
仕事が暇になっちゃったので、久々にメモ リムーバブルメディアのマウントについて色々みてみた。 S101ではpcmanfmファイラを使って、USBメモリとかSDカードをマウントしてた。 デスクトップで使っている場合、gnomeやkdeがいろいろと面倒をみてくれるし、それに乗っかってるのが楽だけれど、netbookのS101で遊ぶには、ファイラに依存したり、そもそも、Xを立ち上げてるかに関係なく、リムーバブルメディアを差したらマウントしてくれる方が便利。 ここで、整理しておくことは、システムが機器を自動的に認識する仕組みとマウントをする仕組みは別々に考えること。その上で、リムーバブルメディアのマウントについて見てみると次の様な方法がありそう。 (1)udev udevはデバイスファイルの作成とモジュールのロードを担当する仕組み。 オプションの機能で外部プログラム呼び出しが出来るので、 これでマ
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く