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3Dに関するminodiskのブックマーク (8)

  • 3D Printed Compressive Strength Comparison — Steam Labs

    Simplify3d has several options for infill pattern. I was curious which option offered the best compressive strength. ASTM D695 lays out some guide lines for testing the compressive strength of plastics. The test specimen is  1/2" x 1/2" x 1". I printed two of each of the following infill patterns: rectilinear, grid, triangular, wiggle, fast honeycomb, full honeycomb. All at 10% infill density. Pri

    3D Printed Compressive Strength Comparison — Steam Labs
    minodisk
    minodisk 2018/10/08
  • Google、3Dオブジェクトを自由に検索・ダウンロードできるサービス「Poly」を公開

    Googleは、3Dオブジェクトを検索・ダウンロードできるサービス「Poly」を公開した。VR/ARなどのコンテンツ開発などに使用したい無料の3Dオブジェクトやシーンを簡単に探せるサービスを展開する。 ダウンロードしたオブジェクトは、「Tilt Brush」や「Blocks」にインポートしてリミックスすることも可能。「Poly」にリミックス作品を公開すると、リミックス元となったオリジナル作品へのリンクも自動生成されるようになっている。見つけたオブジェクトは、CardboardやDaydream Viewを利用してVRで確認することもできる。 サービスは、「Blocks」で作成した作品を公開・閲覧するサイトをリニューアルしたものと思われる。「Blocks」のアプリケーション自体はこれまで通り運用されていくようなので、今後は「Poly」を活用しよう。 ●関連リンク ・Poly ウェブサイト

    Google、3Dオブジェクトを自由に検索・ダウンロードできるサービス「Poly」を公開
  • note.x | 3D engine studies 100726

    自前エンジンにラスタライザ組み込んだ。やっと一息つけるとこまでできたー。 Rasterizer Test01(要:FlashPlayer10.1) 解像度640×480、△9800のトーラスにフラットシェーディングした状態で、自分の環境の場合30fpsくらい。背面カリングしてるので、実質△4000〜△4500くらい描画してる。ポリゴンあたりの描画面積のほうが影響ありそうなので、何枚描画できるかなんて性能評価の基準にならないかもしれないけど、まあ目安として。初代プレステが(たぶんローレゾで)30フレーム動作だと12000微少ポリゴン描画できるってことだから、なんとか近づけたい。目指せ初代プレステ。 Zバッファ持たせたので交差ポリゴンも問題なし。 Rasterizer Test02(要:FlashPlayer10.1) テクスチャにもとりあえず対応。アルファブレンドはまだ。 Rasterize

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    minodisk 2010/07/26
    「実質△4000〜△4500くらい描画」すげー
  • Lagoa Multiphysics 1.0 - Teaser on Vimeo

    Verify to continue To continue, please confirm that you're a human (and not a spambot).

    Lagoa Multiphysics 1.0 - Teaser on Vimeo
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    minodisk 2010/07/22
    物理演算
  • nulldesign // lars gerckens » ND3D AS3 3D Engine

    ND3D is a simple to use AS3 3D Engine. Aimed for speed and simplicity. Target use are small 3D effects and rapid 3D testing / prototyping. The compiled size of the engine is about 10k. Download: ND3D V 0.1 | Project at GoogleCode | API Documentation (Beta): Launch Features: Wireframe rendering Bitmap textures Basic dynamic lighting Additive blending for materials Distance blur for meshes 3D sprite

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    minodisk 2010/07/15
    ND3Dデモ
  • WHITEvoid Portfolio

    content/components/0/0/5/1/_video/_video_mp4/skalar-the-exhibition-cycle-reflections-on-light-and-soundu2028-by-christopher-bauder-and-kangding-ray_2018.mp4

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    minodisk 2009/07/30
    3Dでコンテンツの階層を表現
  • Planet Texture Map Collection

    planet texture maps I work in the field of advertising. One day I needed an image map of our planet for use in a rendering for a printed piece, and was suprised to discover that such a thing was pretty hard to find. So I created my own using scanned data, lots of painting, and reference to USGS digital elevation map data. Once I had completed both a bump and color map of the Earth, I turned to the

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    minodisk 2009/06/11
    太陽系テクスチャ
  • Pixel City – 人工の3D夜景を作るチュートリアル&ソース

    Pixel Cityは、コンピュータ上で存在しない都市の夜景を、毎回リアルタイムで、ランダムに生成するというプロジェクトで、上記の動画はその作っていく過程と最終的な夜景を収めたもの。 Twenty Sidedというブログ […] Pixel Cityは、コンピュータ上で存在しない都市の夜景を、毎回リアルタイムで、ランダムに生成するというプロジェクトで、上記の動画はその作っていく過程と最終的な夜景を収めたもの。 Twenty Sidedというブログで4月から5月にかけて、その手順が詳細に書かれている。 Windows+OpenGLベースで、実際に制作にかけた時間は合計で30時間ということ。以下に各記事を示す。 Part 1: はじめに Part 2: ビル壁面のテクスチャを作る Part 3: 新旧デザインのビルを作る Part 4: 都市計画(街路と大小ビルの配置) 休憩 Part 5:

    minodisk
    minodisk 2009/06/03
    夜景を生成
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