First Some Background Since 2009, Foursquare has had two core use cases: sharing your location with friends through check-ins and searching for the best venues nearby. With all of its features, questions about Foursquare usually required long-winded responses: Usually, people who were interested in the personalized search functionality didn’t want to use Foursquare to check-in or share their locat
From Dodgeball to Swarm, Foursquare seeks to move beyond the check-in On May 1st, 2014, Foursquare announced that after nearly five years, it'd be splitting its app in two. The main Foursquare app still exists, but its focus is now on location discovery and local recommendations, thus positioning it as a competitor to Yelp and Google. If you want to check in to a place to let your friends know whe
(Swarm | Remember everywhere.公式サイトより) 朝起きたら衝撃的なニュースが… Foursquare、チェックインを廃止して新アプリに移すと発表―Yelp的な推薦と発見に特化へ | TechCrunch Japan 要約すると、 Foursquareのアプリを2つのアプリに分割する ひとつはレストランや店舗の推薦アプリ(Yelp的なアプリ) もうひとつは、付近でチェックインしている友だちが表示されるアプリ 現在Foursquareとしてリリースされているアプリからはチェックイン機能が無くなり、レストランなどのレコメンドに特化したアプリになるようです。 Foursquare City Guide Foursquare Labs, Inc.フード/ドリンク無料 とりあえず開発者として気になったのが、foursquare APIが今後どうなるのか?ということ。6月に大
Foursquare CEO Dennis Crowley has spent the last year trying to convince the world that Foursquare isn't what it used to be. The company emerged back in 2009 with a novel app that let people “check in” to a location. That vision, and the local information that followed, propelled it to amass tens of millions of users, hundreds of millions in funding, and billions upon billions of data points from
August 27, 2024 Foursquare Data Platform: From Fragmentation to Control (Plane) In our previous blog post, we explored how the modern data platform is an unbundled version of a traditional warehouse. While this unbundling enabled independent evolution of each of the component systems, it introduced significant complexity in managing the interactions between these components to get a coherent view
Foursquare 大好き、ロケーションベースサービス大好き、おがたです。 2014年4月16日追記: 4月16日は4sqDayです。東京でもイベントが行われます。興味のある方は参加してみませんか?See: Foursquareの本質とは何なのか 数年前から何度かチャレンジしていたのですが、先月2013年10月にFoursquareのスーパーユーザ・レベル1(以下SU1)になることができました。 スーパーユーザ(SU)とは Foursquareには最近のゲーミフィケーションサービスではよくある「バッジ」というものがあって、初めて比較的すぐ「スーパーユーザ」というバッジが取得できますが、それとは全くの別物です。 スーパーユーザ(SU)とは、Foursquareの情報をレベルに応じて編集することができる、ある種の特権ユーザの事を言います。 通常のSUではないFoursquareユーザは、自分
スマートフォンの位置情報を使ったソーシャルアプリの代表格「foursquare(フォースクエア)」。2009年末のサービス開始以来、爆発的な人気を集め、2011年6月には全世界のユーザー数が1000万人を突破した。今いる場所にスマートフォンから「チェックイン」する、という文化を定着させた立役者だが、最近ではライバルも増加。企業や店舗と提携し、チェックインすると割引クーポンが得られるようにして利用者開拓を図っているが、6月にはFacebookがほぼ同じ機能を導入し、攻勢を強めている。 foursquareはFacebookに勝てるのか。クーポンに続く新たな機能拡張はあるのか。今回、編集部ではfoursquareのモバイル担当バイスプレジデント、ホルガー・ルドルフ氏に独占インタビューを実施。日本法人がないだけに、日本での利用実態などもあまり知られていないfoursquare。日本のユーザーの傾
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く