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Homelessfonts is an initiative by Arrels Foundation consisting on creating a collection of typefaces based on the handwriting of homeless people living in the streets of Barcelona. The idea behind these typefaces is for people and brands to use them in their announcements. All profits are intended to help the 1400 people supported by the Arrels Foundation.
伝えたい情報を直感的にわかるように、グラフィカルに表現する「インフォグラフィック」。と聞くと、デザイナーやクリエーターにしか関係ないもの、と思っていませんか? それは違います。もったいない。どんな仕事でも、いや、私生活においてでも、この「相手がぱっとわかるように工夫する」という考え方のクセそのものが、コミュニケーション上手にしてくれるはず。 僕は15年前から、さまざなな事象を、チャート図解を用いて構造オチに落とし込む「分類王」として、雑誌やWEBでクリエイションを発表してきました。なかでももっともビジュアルに凝り、一種のART作品という認識で、『編集会議』に30回にわたり発表していたのが、この連載で例題としてあげていく「発想するインフォグラフィック」です。 このビジュアルは情報をよりわかりやすくという枠を超え、発想そのものを広げるための教科書だと思ってください。どうやってこのアウトプットに
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Pawel Nolbert is a color artist, specialized in creating visually rich imagery. Design, Art, Brands Pawel Nolbert specializes in creating rich visual imagery and chooses color to communicate his ideas. Design, Art, Brands Pawel Nolbert specializes in creating rich visual imagery and chooses color to communicate his ideas. Design, Art, Brands
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