世界中のほとんどの人が、毎日、誰かが料理したものを食べています。 料理の向こうには生産や流通、販売に関わる多くの人がいて、 社会の一端を構成し、その活動は地球の環境にすら影響を与えています。 だから、料理が変わると、ヒト、社会、地球すべてが変わっていく。 一人ひとりが何を選択するかで形作られている社会を、 よりよいものにするために。 クックパッドは料理の力を信じ、 プラットフォームを創ることで、つくり手の創造性をつなげ 「毎日の料理を楽しみにする」会社です。
このマニュアルは Starling Framework の包括的な解説を目的とします。 Starling は ActionScript 3 で記述された、クロスプラットフォームで動作するライブラリです。主に2Dゲーム開発を対象にしていますが、他にも様々なアプリケーションを開発する事ができます。 ※訳者注:このマニュアルは、Starling マニュアルの2017年1月初回リリースを日本語訳したものです。 その後の英語版にアップデートが入っている関係で最新の内容と翻訳の内容がずれていたり、リンクが消滅してしまっているものも存在しますが、随時修正予定となります。了承ください。また、修正・翻訳に貢献いただける方は、 https://github.com/Starling-Manual/Starling-Manual-JP まで修正プルリクを送るか、直接連絡をいただければと思います。 Starlin
Hey, Game Developer! Do you struggle to make your code hang together into a cohesive whole? Find it harder to make changes as your codebase grows? Feel like your game is a giant hairball where everything is intertwined with everything else? Wonder if and how design patterns apply to games? Hear things like “cache coherency” and “object pools”, but don’t know how to use them to make your game faste
The PyPy team is proud to release both PyPy2.7 v5.8 (an interpreter supporting Python 2.7 syntax), and a beta-quality PyPy3.5 v5.8 (an interpreter for Python 3.5 syntax). The two releases are both based on much the same codebase, thus the dual release. Note that PyPy3.5 supports Linux 64bit only for now. This new PyPy2.7 release includes the upstream stdlib version 2.7.13, and PyPy3.5 includes the
退職 is 離苦route 自分はこのブログで書かれているチームにいた。(ちなみに、このブログに書かれていることはすべて事実だ) いわゆる威圧されている側である remember.fornothing.net 自分も疲れたのでやめた。普通に考えて、こういうことが起こる環境で働くのは厳しい。 「リファラルで採用!」みたいな感じで人の紹介を依頼されても、上のように優秀な人間からやめていく環境を紹介できるわけがない。 そう思うとモチベーションは下がる。 どうすれば良かったを論じても結果論にしかならないので、学べたことを書くしかない。 心理的安全性 まず第一に心理的安全性を確保できないのは危険だ。 こんなこと当たり前のように思えるけど意外とできてないし、 そもそも肉体的な安全すら確保できてない企業も多そう。 KPTと呼ばれるKeep(続ける良いこと)Problem(置きてる問題)Try(今後改善す
Note Godot's documentation is available in various languages and versions. Expand the "Read the Docs" panel at the bottom of the sidebar to see the list. Welcome to the official documentation of Godot Engine, the free and open source community-driven 2D and 3D game engine! If you are new to this documentation, we recommend that you read the introduction page to get an overview of what this documen
Build your game from simple blocksUse building blocks called nodes to create more complex and reusable scenes. Add scripts to your scenes and customize built-in behavior to implement your unique game mechanics. Rely on composition and node hierarchy to make game logic clear at a glance. Extend beyond features provided by the engineMake your scenes into full-featured components, with tools for your
Godot Community Poll 2024We want to learn more about the Godot community, understand who the users of the engine are, and find out how we can better support you. 28 June 2024 Godot returns: gamescom latamGodot will be present at gamescom latam once again: meet contributors and fellow gamedevs at the boo... 21 June 2024 Dev snapshot: Godot 4.3 beta 2Godot 4.3 is in beta, and progressing well toward
Currently (as april 2020) the project is on hold: between 2016 and 2018 20tab invested lot of resources in it but unfortunately epic (during 2018) decided to suddenly release its own implementation and the request made for a megagrant in 2019 by the original plugin author was rejected too. As this plugin (still) has way more features than the Epic one and many contributors, we are currently lookin
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く