It's important for me that everything I design is both accessible, ethical and user friendly. And to be fair, the three really go hand-in-hand. A product cannot be friendly if it's harmful or inaccessible. Interfaces can be aesthetically pleasing, while also remaining accessible. And luckily, these days there are a lot of tools out there to help us achieve that! Figma plugin: Color Blind Color bli
Long live the modern browser! Browsers are getting better these days. We seem to be in a golden age where there’s a never-ending stream of new features added for the benefit of the users accessing the page, and really great tools for those creating the page. It hasn’t always been the case, though. Earlier versions of today’s browsers had limited features, and we had to consider how to work with —
日常生活において「なんでこんなデザインにしちゃったんだろう?」と感じることが意外と多い。 誰がどう見たって醜いルックス、どうしたって使いにくい操作性、非常に心地悪い体験、などなど。もっと良いデザイナーにデザインさせろよ!と思うかもしれない。でも、もしかしたら原因は他にある可能性も。 優秀なデザイナー ≠ 優れたアウトプット優れたデザイナーに頼めば、必ず優れたデザインをしてもらえるのか?答えはNo。むしろどんな優秀なデザイナーであっても、低いアウトプットのクオリティーが低いものになってしまうこともある。 そして、その理由はデザイナーのスキル以外にあったりする。これは、イコール優秀なデザイナーさえ雇えばクオリティーの高い結果が出るわけではないということでもある。 ■ 醜いデザインが生み出されてしまう主な理由■事前に十分なインプットが得られていない間違った期待値設定クライアントや担当者に対して間
アソビュー Advent Calendar 2019 の8日目の記事です。 遊びのマーケットプレイス「アソビュー!」のSEOを担当している西本です。 本職はインハウスSEO担当ですが、最近はチーム内でデータアナリストとしての需要も増えており、チームで追いかけているKPIをモニタリングするダッシュボードの構築も担当しています。 僕は2019年5月にアソビュー株式会社に入社したのですが、入社してからまず取り組んだSEOダッシュボードについて書きます。 目的・背景 下記3点を目的に、入社してすぐにSEOダッシュボードの構築に着手しました。 ・課題の特定 ・計測指標の拡大 ・モニタリング工数の削減 ▼課題の特定 入社したばかりのため、現行サイトのどこにSEO観点での課題があるのか分からず、まずはそれを把握したいと考えました。また、課題の優先度もなるべく定量的に判断したかったため、分析に必要なデータ
Julie Grundy kicks off this, our fifteenth year, by diving headlong into the snowy issue of customising form inputs. Nothing makes a more special gift at Christmas that something you’ve designed and customised yourself. But can it be done while staying accessible to every user? In my work as an accessibility consultant, there are some frequent problems I find on people’s websites. One that’s come
The not-for-profit foundation, which has as its aim the promotion of “openness, innovation and participation on the internet”, is best known for the Firefox browser, which it started developing in 2003. But the foundation was set up to shepherd the Mozilla organisation, which was formed in 1998 to oversee the development of a suite of web tools developed from another browser – Netscape Communicato
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