5 月 25 日の全国緊急事態宣言解除を受け、6 月から 7 月にかけては、それまでの自粛モードから“再開モード”へと切り替わりました。首都圏を中心に再び感染が拡大しつつある中で、人々はどのように暮らしを変えたのでしょうか。 今回は 2020 年 7 月 11 日までの Google トレンドのデータをもとに、新しく生まれたニーズや新しく人々に定着しそうな生活習慣について考察します。 検索動向で見えた “再開モード”人々が活動を再開した “再開モード”──それは検索動向に顕著に表れています。自粛モード中は外食を控えていた人が多く、飲食店の検索量は大きく減少していました。しかし 7 月現在、今いる場所から近くのラーメン屋や居酒屋など必要なお店を探す「近くの xx 」検索は、多くのジャンルで例年と同じような推移に戻ってきています。 緊急事態宣言中はテレワークの影響で、ランチを自炊やテイクアウト
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Voice-activated speakers were a popular gift this holiday season. And that means in the coming year, people will not only be learning how to use these devices, they’ll be weaving them into their daily lives and routines. We wanted to explore how this emerging technology is shaping consumer behaviors, so we conducted research with people who own a voice-activated speaker. Here are five things we fo
If you want to see the events, personalities, and moments people cared about in 2017, search no farther than, well, search. What people look for provides a window into their interests, needs, and wants. This year, people turned to Google Search to discover the secrets of slime and locate solar eclipse glasses, as well as to learn how to help hurricane victims, and support the city of Las Vegas in
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Today, it’s critical that marketers design fast web experiences across all industry sectors. People want to quickly pay bills on finance sites, get rapid results when they’re browsing vacation reviews, and view an article immediately when they click through. And if there’s too much friction, they’ll abandon the site and move on. Here’s the good news. Since we looked at mobile page speeds last year
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