2011年03月03日 17:3月 さて、ついに Flash にも OpenGL や DirectX のような GPU を使うためのローレベル API が使える Flash Player 11 の Beta 版が公開されました。 FDT や Flash Builder での Molehill を使いたい場合は clockmaker さんのインストール方法で使えるのでそちらを参考にしてください。 Molehill を搭載した Flash Player Incubator プレビュー版が公開 通常だと Away3D や Papervision3D, Alternative3D などのライブラリを使って弄るのですが、ここでは全くライブラリを使わずに描画していこうと思います。 とりあえず、単純に矩形にテクスチャー張って回してみました。 Molehill Test(要FlashPlayer11:
We all already know about the wonderful 3D API (Molehill) implemented in Flash Player 11. But what about other features ? Reading interviews and blogposts it is possible to derive some informations: 1. JPG-XR Tinic Uro unveils some details about the support of the JPG-XR image format. It is a modern revision of JPG that improves quality / compression ratios and introduces some new modes useful for
I made this demo a while ago to test the performance of my molehill port of ND3D. You should see 144 of these little fellas that are lighted by a simple lighting shader and animated on the GPU. Each of these dudes has about 1500 polygons and 100 frames of animation data and it runs with at least 50 fps on my machine. Molehill simply rocks. This is just the beginning :) You need the Flash Player In
Thibault posted a 2D sprite demo with his announcement. How was this done? Well, it’s rather simple: here is the code for it. I essentially implemented a new class which works fairly similarly to a Sprite object but called it Sprite3D instead. It supports scale, rotation, alpha and color transforms. All the basic stuff you need. Of course you could easily extend this to support even more things li
So for the past two days I’ve been playing around with Away3D/Molehilll. I really like how easy it’s to get stuff going in Away3D but I got this feeling that I don’t like not knowing what’s going on in the background. So I started looking at the low level stuff for Molehill. Now… I’ve literally had two evenings to look at this stuff and so I’m sure some of my assumptions are wrong but I still want
Here is a minimalistic FlashDevelop AS3 project that demonstrates how to use the Molehill API to draw a single 2D sprite on the screen. You can get the project here: fdproject-mole2d.zip. Assuming you have followed the instructions below the result should look like this: Flash: Simple 2D Molehill Example To compile the example you need the Incubator version of the Flash Player, a new FlexSDK (“Her
As you may have heard, Flash Player Incubator is available now. This means you can view Flash contents powered by the Molehill API! Yeah for GPU-accelerated Flash movies!?Richard Davey has posted an article full of awesome Flash Player 11 Molehill demos. Be sure to check out the stunning 3D visuals.?In order to view the Molehill-powered Flash contents, you’ll need to download and install the Flash
前回のエントリ、AS3でFunction.bind()に引き続き “関数 (function)” を扱ってみます。 今回は関数のカリー化 (currying)についてです。 とその前に、前回のエントリで示した Function.bind() について。 あれは昨今のAS3文化には馴染まないアプローチだったと思います。 特にAS3からFlashの世界に入った方は prototype に拒否反応があったりするかもしれません。 ということでよりAS3文化に馴染んだアプローチを探してみます。 たぶんきっと「関数を借りる」といったこともしないと思うので、 引数束縛だけを使うシチュエーションを考えます。 (もし、関数拝借を普通によくやってるFlasherの方がいたらごめんなさい。。) * 引数束縛して部分適用: Partial Application (ES5の Function#bind とは別モノ
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く