An easy to follow design course for people who do amazing things. Receive a design lesson in your inbox each week, hand crafted by a design pro. Learn at your own pace, and apply it to your real life work. Curated Resources Don't know where to start? We’ve enlisted the world’s top designers to craft lessons for learning the tools, techniques & terminology of good design. Interactive Content Learn
Australian designer Marc Newson has launched a camera for Japanese brand Pentax. The K01 boasts the thinnest interchangeable lens in the world and is compatible with all 214 types of lens in the Pentax range. It has a three-inch digital screen, ridged rubber body and comes in black and yellow, black and silver or black and black. "I don't recall seeing that many cameras on the market that have bee
このエントリーはHatena::Staff Advent Calendar 2011のために書かれたものです はじめまして。最近は映画けいおんが生き甲斐のuedayです。 11月8日にクローズドベータリリースした「はてなブログ」のデザイン全般を担当しました。裏側というほどの話ができるか微妙ですが書いてみます。 開発チーム 開発チームは、エンジニアid:cho45/デザイナーid:ueday/ディレクションid:onishiです。デザインはクオリティチェックをid:tikedaに依頼して、適宜フィードバックを貰いながら進めていきました。このほかに制作スタッフが数名います。プロジェクトが立ち上がったのが8月1日だったので、開発期間は約3ヶ月です。アルファ版完成が異常に速く、開発2日目か3日目で記事投稿ができるようになり、5日目でアルファ版を社内リリース。choさんほんとすごいなって思いました
June 28, 2011 Designing GitHub for Mac A few days ago we lifted the curtains on a project I’ve been deep into for a long time now: GitHub for Mac. This is the first OS X app I’ve designed and thought it might be interesting to share some of the process and things I learned throughout development. Why should we build it? For a long time I assumed OS X developers would see the immense market for an
開発者A 「Androidアプリを開発しています。アプリも作れるようになりました。でも…見た目がカッコ良くならないんです。」 開発者B 「デザイナーさんがカッコいいUIモックを作ってくれたんです。でもそれAndroidでは実現できませんからぁ。」 開発者C 「デザインなんて感性でしょ?プログラマには関係ナイナイ」 というダメっ子達。@yanzm譲直伝の書「Android Layout Cookbook」を読むべし! 脇からえぐり込むように読むべしッ! というこで、最近あしたのジョーにスッカリとドップリな私adamrockerが「Android Layout Cookbook アプリの価値を高める開発テクニック」のレビューをお届けしますジョォーー!
日本の美と心を現代にエス・バイ・エルの住まいは、 1951年の創業時から受け継ぐ 「機能とデザインの調和」を根幹に、 住まう人への安心と豊かな未来を お届けしてまいります。
ちょっと前にJonas Erikssonさんというデザイナーのつくった「76-Synthesizer」という架空のiPhoneアプリのUIデザインがめちゃくちゃセクシーで驚いたんですよ。色っぽいとしか表現しようがない。 最近のiPhone/iPadアプリのデザインとか見てると、ものすごくよくできているものがたまにあって、フォトリアリスティックなんだけど真俯瞰でUIっぽさを担保している...みたいな独特の質感になってる。こういうデザインって、UIデザインの歴史としてとらえると、まず、OSで描画できるグラフィックが32ビットになったことからはじまり、Photoshopの機能の充実、デザインのメソッド化、Illustratorのグラデーションマップ芸の成熟なんかも影響して、結構自然な流れのように感じちゃうんだけど、グラフィックデザイン史として見るとかなり特異な状況になってきているんじゃないかとい
Renowned graphic designer and Designers & Books contributor Stefan Sagmeister brings us exactly the book we need now. Titled Now is Better, this visual exploration of human progress over the past several centuries takes a long view that gives us cause for hope in the face of much of the current news. More... http://www.designersandbooks.com/sites/default/files/imagecache/homepage_slideshow/sagmeis
Nicholas Zambetti works across visual and physical to create new products, tools, and meaningful experiences with aesthetic qualities. Previously of Apple Inc. and IDEO, he is experienced with interface and product design, design strategy, user research, prototyping, and software development. Nicholas co-founded Astep in 2014 and is currently based in Copenhagen, Denmark. CV
分解大好きお姉さんの万里子さんが、不要になったiPhone 3Gを分解しました。その結果、今更ではありますが、ひとつ発見がありましたので報告します。 上の写真は、3Gのプラスチックボディの内側です。よく見ると通常のプラスチック部品ではあまり見られないツールマーク(縞模様のような溝)が見られます。この溝は、ボディの内側をNC加工(コンピュータコントロールのドリルによる切削)した痕跡です。 ユニボディと言われるMacBook ProやAirは、アルミニウムの固まりから削って内面を作るので、ボディの内側全体がNC加工のツールマークに覆われています。これはiPADも同じです。しかし、プラスチックの部品の場合は、型に始めからかなり複雑な形状を作り込むことができるので、後から加工することは通常行われません。 にもかかわらず3Gのボディの内側は、全体の5分の一ぐらいの面積がツールマークで覆われていました
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く