このスライドは令和元年5 月18日に東京で開催された Inside Frontend #3で発表した資料に簡単な説明を追加したものです。 フィーチャーフォンからデスクトップまですべてのデバイスで動くマインスイーパークローン(proxx.app)を作った経緯と開発の過程を発表しました。 なにか質問があればTwitterで@kosamriまでどうぞ。 スライドのライセンスはCC BY-NC-SA 2.0です。資料等でレファレンスとして使われる際は教えてくれると(本人が)喜びます😊
We call it Wavie.js An awesome javascript library for creating background waves. Github Download
Create graphics with a hand-drawn, sketchy, appearance Rough.js is a small (<9kB gzipped) graphics library that lets you draw in a sketchy, hand-drawn-like, style. The library defines primitives to draw lines, curves, arcs, polygons, circles, and ellipses. It also supports drawing SVG paths. Rough.js works with both Canvas and SVG. Install Install from npm: npm install --save roughjs And use it in
Examples Multi-touch drawing Basic example demonstrating how to set up a sketch and handle mouse / touch input Particles Create a multi-touch particle toy with sketch.js Plasmatic Isosurface An example using sketch.js in WebGL mode THREE.js How to integrate sketch.js with THREE.js Muscular Hydrostats An interactive canvas demo powered by sketch.js Crystallisation An experiment which uses sketch.js
Color Thief by Lokesh Dhakar Grab the color palette from an image using just Javascript. Works in the browser and in Node. Github Getting started The Color Thief package includes multiple distribution files to support different environments and build processes. Here is the list of all the files in the /dist folder and what formats they support: color-thief.js - CommonJS module for use in Node. col
particles.js is a lightweight JavaScript library for creating particles.
A collection of animated background header effects for your inspiration. We use Canvas and Javascript to create an animated background for large site headers. Today we’d like to share some animated header backgrounds for your inspiration. The full-page background image header has been a web design trend for some time. Recently people have been turning to animation to add more visual interest to th
HTML5とWebGL 初めにHTML5の位置づけについて簡単に触れます。HTML5とはこれまでのWebページ作成言語で主流だったHTML4やXHTMLの後継言語のことで、 2008年に草案がまとめられ、2014年までにウェブブラウザ各社への正式勧告を目指して策定が進められています。 HTML5は 2012年1月でもまだ「草案」段階で、仕様も流動的な準備段階であるが、開発側からもユーザ側からも非常に注目が集められています。 その大きな理由の一つに挙げられているのが、iPhoneやAndroidなどのスマートフォンの台頭による情報端末の多様化への対応のためです。つまり、様々なWEBコンテンツのクロスプラットフォーム化への重要な貢献が期待されているからです。 というのもスマートフォンの登場までは、Adobe社が提供する FLASH が動画やオーディオなどが組み合わされたマルチメディアコンテンツ
次なる Web を見据えて 来たるべき WebGL2 の時代へ 2011 年、最初のバージョンである 1.0 が勧告された WebGL は、ウェブブラウザ上で OpenGL ES に相当するグラフィックス API の機能を利用することができる JavaScript の API です。 そして 2016 年、WebGL の正当な後継バージョンとなる WebGL2 (もしくは WebGL 2.0) がいよいよ本格的に利用できる段階になりつつあります。 当サイトでは、2012 年の開設以来、WebGL 1.0 系の API を用いるための技術解説を掲載してきました。そして今後は、時代の変遷に合わせて WebGL 2.0 系の解説記事も公開していく方針です。 WebGL 2.0 が登場するとは言っても、後方互換を保つという意味もあって 意図的に有効化 しない限りは WebGL 1.0 相当の AP
In my life, I have recognized immense benefit by consciously extending myself beyond what is comfortable.By choosing to encounter all that within me is unknown—fear, grief, and death; silence, ecstasy, and unity—I have uncovered a peace inside myself that seems to deepen my capacity to be with all the uncertainties of what it means to be human. Feeding this inquiry has allowed me to meet suffering
HTML5飯 http://atnd.org/events/52477 発表資料 ぱんちら.js -JavaScriptでテクスチャマッピング-Read less
source map | unminified javascript | full coffeescript seen.js has no dependencies. Licensed under Apache 2.0 To see what is new in this version, read the release notes. Demos Hello, World! Materials gallery Noisy Wave Patch Noisy Sphere Same Scene, Canvas vs. SVG Same Scene, Multiple Angles SVG Masks and Effects Text Depth of Field Audio Equalizer N-Body Gravity Simulation Mocap-Driven Skeleton 2
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