By Claire Cain Miller March 1, 2010 7:24 pm March 1, 2010 7:24 pm The new news junkie looks very different from even five years ago. Now, she is likely to scan the headlines on her phone in the morning, check a handful of different Web sites over the course of the day and click on links that friends have e-mailed or posted on Facebook or Twitter. That is the picture painted in a new report by the
米国のベンチャー投資には「ラウンド」がある。ラウンドは、複数の投資家が同じ投資条件で投資する「ひとくくり」。リードインベスターというのがいて、その人・会社が、投資を受ける会社と投資条件をネゴ、リード以外のインベスターは、そこで決まった条件に乗る。 さてさて、ソフトウェア・インターネットサービスを作るコストが劇的に安くなった昨今、昔のような大掛かりなベンチャーキャピタル投資がいらないベンチャーが増えてきた。少なくとも最初はいらない、というケースが多い。 ということで、ベンチャーキャピタルより少額の投資の必要性が大きくなっている。 大ざっぱにいうと、「ベンチャーキャピタルラウンド」は数億円以上、というのが相場なので、それより下の数千万〜1−2億円程度というニーズがあり、このあたりをターゲットにした「エンジェルラウンド」と呼ばれる増資がある。 「エンジェル」は多くの場合は個人投資家だが、「エンジ
There are more places to go for local news but less news to find there, and the great majority of actual reporting still comes from newspapers, according to a study of the Baltimore area that is scheduled to be released on Monday. Looking at six major story lines that developed over one week last July, 83 percent of the reports in local news media “were essentially repetitive, conveying no new inf
By Nick Bilton December 7, 2009 6:49 pm December 7, 2009 6:49 pm Google An example sticker and explanation letter sent to Google’s ‘Favorite Place’ businesses. If you walk past the gift shop of the Museum of Modern Art in New York, or Meltdown Comics in Los Angeles, or Cheeseburger Baby in Miami, the chances are that you will see a sticker in the window that has a Google Maps logo and a one-inch-s
Google mobile search about to get a lot more compelling with QR codes, Goggles Typing in search queries is so passe. Two developments from Google this month are pointing the way to a much more visual and location-centric style of search. For starters, the company said today that it began sending out two-dimensional barcodes to more than 100,000 local businesses in the U.S. This will enable mobile
メインストリームメディアと個人ブログとの間に, ジャーナリストっぽいブロガー“jounablogger”が活躍する新興のブログパブリシャー(出版社)が出現している。米国の技術系分野のメディアマップをそのように描いてみた。 そこで知りたいのは,新興ブログパブリシャーの記事がどのように評価されているかである。そのためには,ニュースアグリゲーターでの掲載回数を調べてみるとおもしろそうだ。幸い,技術分野には定番のニュースアグリゲーターが存在する。Techmemeである。選択するニュースの速さと質,話題性が優れているため,ネット業界のキーパーソンやインフルエンサーがよく閲覧しているサイトだ。日本にもファンが多い。 Techmemeは,Google Newsなどと同様にアルゴリズムに従ってニュースを掲載していくニュースアグリゲーターである。同サイトの特徴はテクノロジー分野に特化していることと,メインス
ジャーナリストのようなブロガーが,米国では増え続けている。特に,IT系技術分野やネットビジネス分野,政治分野において,その傾向が目立ってきた。 数年前まで米国でも,ジャーナリストとブロガーとの棲み分けは明確であった。ジャーナリストは主にメインストリームメディアの記者をさし,個人的立場で好きなことを書くブロガーとは一線を画していた。 ところがこの3~4年の間に状況が大きく変わってきた。分野によっては,マスメディアの存在を脅かしかねないブログが次々と生まれてきているからだ。それに伴い,ジャーナリストとブロガーの境界線があいまいになってきている。たとえばIT技術分野に限ってみれば,ブログ(つまりブロガー)が発するコンテンツがメインストリームメディア(つまりジャーナリスト)のそれよりも優れていることは珍しくなくなっている。 以前のエントリーでも書き留めておいたのだが,米国では商業のブログ出版が相次
From A3 to ZZZ we list 1,697 SMS, online chat, and text abbreviations to help you translate and understand today’s texting lingo, including the top 10 most frequently used. With the popularity and rise in the use of online text-based communications in the late ’90s and early ’00s came the emergence of a new texting language, tailored to the immediacy communication media. Today, text and chat abbre
米口コミマーケティング協会の会長だったAndy Sernovitz氏がアメリカで本の出版が大変になっている10の理由を挙げている。 出版される本の数は爆発的に増えている 本の市場はは2005年から2006年0.3%減少、他の年もフラット。 本の販売数は平均500。それも落ちてきている。 本屋での本の販売は2004年がピーク。 ビジネス本が平均的な本屋におかれるチャンスは1% 同じマーケティングコストや努力でも効果は低下 今日の本のほとんどは著者や出版社のコミュニティへ売れる。 今日の本のマーケティングは出版社ではなく、著者によって行われる 本ほど新商品の多い業界はない。 出版業界の嵐は終わることがない。 ソース:Damn! Wish I'd Thought of That!: If you're thinking of writing a book January 31, 2008 in
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