パソコンの断・捨・離 いいことずくめのアプリ断捨離、不要なサブスクや悪意あるアプリも排除 2024.03.15
前回、うつわ U-Tsu-Wa 展で痛い目をみた 21_21 DESIGN SIGHT ですが、現在開催中の「骨」展は告知がなされた当初から、見たいと思っていた展覧会でした。 いつ行ったもんかと考えていた矢先、かようなエントリーを発見。 これは行くしかないでしょう、ってゆーか行け! ってことで、展覧会およびクリエイターズトーク3「バーチャルな骨」を見るため、7月4日は六本木の日と決めさせていただきました。 中村勇吾さんの「CLASH」の話ももちろん聞きたかったんですが、今回のワタシ的なメインは緒方壽人さんの話。 当展覧会場のナビゲーションシステムについての話が聞ければ、ということで参加しました。 山口情報芸術センターでおこなわれた「ミニマム インターフェース」展で使われた on the fly の「骨」展版ですね。 まずは登壇者お三方による「出展作品について開発者が語る」から始まります(コ
This is a tutorial in getting a very simple openFrameworks application running on iPhone with basic graphics, multitouch and accelerometer support (and one might say a simple particle system too!). 10 Balls are moving around on screen and bouncing off the edges. You can touch the screen with multiple fingers and drag the balls around (multitouch support) You can tilt the iphone and the balls fall
[Also available at ITPedia. Watch video of the BarCampNYC4 presentation.] This is an overview of getting set up using openFrameworks for iPhone development. What is openFrameworks? openFrameworks is a “a C++ library for creative coding”. It shares a similar philosophy with Processing (as a library for Java). The intended audience “are folks using computers for creative, artistic expression, and wh
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