コジマプロダクション HP http://www.kojimaproductions.jp/
北米時間2016年7月24日,NVIDIAは現在,米アナハイムで開催されているSIGGRAPH 2016で視線トラッキングにより,注視している部分のみを詳細にレンダリングする手法についてのデモを行った。 「Perceptually-Based Foveated Virtual Reality」と題された研究では,SMI製の視線トラッキング機能付きVRゴーグルを利用してさまざまな実験を行い,革新的なレンダリング手法を開発したという。 VRで視線トラッキングが注目されているのは,注視していない部分のレンダリング負荷を下げることで,パフォーマンスアップが期待できるからだ。 問題はどうやるかで,注視されていない部分の解像度を下げたいわけだが,あからさまに解像度を下げたときにてきるモザイク状の映像はいくらなんでも違和感は強い。かといって,ぼかして画像の粗さを隠すとトンネルのような視界になってしまう。
WebGL is a JavaScript API for rendering 2D and 3D interactive computer graphics inside a web browser. WebGL renders to the computer’s GPU (Graphics Processing Unit) so it can display complex images, animations, and physics simulations all super fast, inside a canvas element. WebGL programs consist of control code written in JavaScript and shader code written in GLSL. It is a web standard, designed
1 Technical University of Munich 2 Max Planck Institute for Informatics 3 Microsoft Research 4 University of Erlangen-Nuremberg Abstract Online 3D reconstruction is gaining newfound interest due to the availability of real-time consumer depth cameras. The basic problem takes live overlapping depth maps as input and incrementally fuses these into a single 3D model. This is challenging particularly
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© Disney/Pixar 2016. Course Description Physically based shading has transformed the way we approach production rendering and simplified the lives of artists in the process. By adhering to physically based, energy-conserving models, one can easily create realistic materials that maintain their properties under a variety of lighting conditions. In contrast, traditional ad hoc models have required e
Physically based shading models are increasingly important in both film and game production. In this talk, Naty Hoffman (2K Games) provides an introduction to the topic, describing the underlying physics and showing how it relates to the mathematical models used for shading. This talk is an excerpt from the Physically Based Shading in Theory and Practice course at SIGGRAPH 2015. PRESENTER Naty H
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https://developer.nvidia.com/cataclysm-flip-solver-gpu-particles The Cataclysm Liquid Solver can simulate more than a million liquid particles in real time. It uses a custom FLIP based GPU solver at its core, implemented using DX compute shaders. The custom solver is combined with Unreal Engine 4's GPU Particles with Distance Field Collisions to allow artists to flood environments with physical
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