Wonder Studio An AI tool that automatically animates, lights and composes CG characters into a live-action scene
いま、様々な分野で注目を集める最新技術「デジタルツイン」。 「デジタル」の「ツイン」。 つまりデジタル上に、現実世界の街や建物などを”双子”のように再現する技術のことです。 “未来の産業のカギ”とも言われ、世界各国で国家戦略にも盛り込まれ開発競争が進んでいます。 「一体これはなに?」と思ったディレクター二人で取材を始めました。 (国際放送局 WorldNews部ディレクター 町田啓太/ニュースLIVE!ゆう5時ディレクター 田中志穂) まずデジタルツインがどういったものなのか。 左は中国深センにある港をドローンで撮影した映像で、右はこの港をデジタルツインで再現したものです。 デジタルツイン上には10万近いコンテナの位置のほか、コンテナを運ぶ車のリアルタイムの動きも克明に表示されています。 港の様子や運び込まれるコンテナの情報は施設内に設置されたセンサーやカメラなどから0.5秒に一度という高
About 高品質で、かつ軽量なリアルタイムレンダリング用背景アセット制作のチュートリアルです。フォトスキャンを使用して写真からアセットを作成し、ZBrushでメッシュを最適化、SubstancePainterでテクスチャを作成、またフォトスキャンが使用できないアセットのゲーム用アセットの作成方法と、それらをUnrealEngineへインポートし、マテリアル作成からライティング、ポストプロセスまでを解説します。 【対象者】 Maya,ZBrush,SubstancePainter、UnrealEngine等を使ってアセットを制作した経験がある方 ※各ソフトの基本機能の説明はありませんのでご注意ください 【使用ソフトウェア】 Maya(2018) ZBrush(2018) SubstancePainter(2018.3) xNormal(3.19) UE4(4.21) Photoscan(1
Unreal Engine 4 supports Microsoft’s DirectX Raytracing and NVIDIA RTX Today, Microsoft has announced DirectX Raytracing (DXR), which brings real-time ray tracing to the DirectX 12 API to narrow the gap between the rasterization techniques games use today and the CG techniques used in films and offline-rendered scenes. Epic Games has partnered with NVIDIA to support their newly revealed RTX techno
日本刀の3Dモデルデータ 「Katana」が2月22日に発売。紹介PVを公開 Katana 配信元 Bunnopen 配信日 2017/02/20 <以下,メーカー発表文の内容をそのまま掲載しています> 精巧な日本刀の3Dモデルデータ、 「Katana」を新商品として発売します。 商品名:Katana 販売価格:34.99USドル 発売日:2月22日(UE4マーケットプレイス) 3月下旬(Unityアセットストア) セット内容:8種の日本刀モデルデータ ◆日本人が作る最高品質のヒストリカルな日本刀3Dモデルデータです。 「Katana」は、今までのゲームに採用されている日本刀モデルに比べて、より歴史資料に基づき正確に日本刀を再現した日本刀3Dデータモデルです。 三重県桑名市博物館、愛知県名古屋市徳川美術館での実地調査、および室町時代、戦国時代の刀剣資料をもとに限りなく現実的な3Dデータにな
Trying some basic stuff in Unreal Engine 4.12. Recreating the materials and lighting mood. Design and setup inspired by – http://www.archdaily.com/173683/inhabited-furniture-nicolas-reymond Unreal Engine Settings – Baselightmass.ini tweaks Used Portals on each window. It took 30 minutes to build on Dual Xeon E5-2680 V3 Workstation. Here are the snapshots for Skylight, Light Source and Post Process
Struggling with Unreal Engine C++? Join me on a learning journey designed to address your pain points in Unreal Engine C++ game development. In my comprehensive course, you’ll create a third-person action game while getting you ready for an Unreal Engine Developer career… Lost due to lack of a structured learning path? This course provides the guidance you need. Tired of tutorials teaching bad hab
A canned version of the stunning "Senua's Sacrifice" trailer that we saw acted out live at GDC. SAN FRANCISCO—At a GDC keynote presentation Wednesday, Epic Games' Tim Sweeney showed off plenty of Unreal Engine-powered games and highlighted how developers would soon be able to build those games in a fully virtual reality editor. But the more surprising focus of his talk was the growing use of Unrea
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