タグ

ブックマーク / medium.com (20)

  • Redesigning Android Emoji

    Learn how Google reimagined over 2,000 emoji characters — all in the interest of expression.Since the days of Android KitKat, our emoji have grown to over 2,000 characters with only subtle changes in style. With the proliferation of high density screens and new messaging use cases, we decided it was time to give our emoji an overhaul. At Google I/O 2017, we announced a full redesign of the Android

    Redesigning Android Emoji
    thleap
    thleap 2017/05/19
    [design]絵文字のデザイン設計
  • Programmers Design Differently: Why I Built a CSS Plugin for Sketch 3

    Listen to this post here: http://www.narrated.org/narrated/programmers-design-differently I was hours into designing my next project, and I simply wanted all my icons to have the same amount of space separating them. Why did that have to be such a painfully tedious task? Programmers have a mantra called DRY. It stands for Don’t Repeat Yourself, and it’s an idea that we bring into whatever we work

    Programmers Design Differently: Why I Built a CSS Plugin for Sketch 3
  • Overrides & Dynamic Buttons in Sketch

    Overriding dynamic buttons and adjusting their padding in Sketch is still hard to come by. You can use different plugins, e.g. Dynamic Buttons or Modulizer but I have never figured out how to make them work with symbols. Well, today playing around with Auto Layout plugin, with patience and luck I found a way to create a super-dooper dynamic symbol button. It’s not perfect and it requires time but

    Overrides & Dynamic Buttons in Sketch
    thleap
    thleap 2017/04/30
    縦でこれやりたい
  • More Flexibility with Buttons in Sketch

    Whether you design a small App or a full-fledged web portal — buttons are everywhere. Luckily we can use Symbols to keep our workflow DRY. But even if you have only 3 different types of buttons you likely end up having more than 30 Symbols, considering all the different colours and states. Wouldn’t it be nice to only have one Symbol for all buttons? Thanks to

    More Flexibility with Buttons in Sketch
    thleap
    thleap 2017/04/30
    sketch-relabel-button plugin
  • “I didn’t know Sketch could do that!”

    If I type too much up here, you’ll just end up skipping to the GIFs anyway, but in case you did read this, add a comment to this article saying “Jon, you had me all wrong! My interest hangs on your every word.” Enjoy! 😄 1. Drag-and-Drop to Replace a Shape FillThe fastest way to replace a photo fill in a shape with a photo of R2D2: “Beep bop boop beep beep beep.” — R2D2How-To: Select the shape you

    “I didn’t know Sketch could do that!”
    thleap
    thleap 2017/04/24
    “1. Drag-and-Drop to Replace a Shape Fill” しらんかった
  • A Better Way to Make Buttons in Sketch

    Download this demo file to follow along, or check out UX Power Tools to get the entire UI kit, constructed with all kinds of smart symbols just like this one. Sketch symbols are great because they provide one central place to manage components. Buttons are some of the easiest components to create, but like text fields, they have a lot of different states, colors, and styles. So it usually means cr

    A Better Way to Make Buttons in Sketch
    thleap
    thleap 2017/04/24
    ボタンの Symbol 管理
  • The Elements of UX & UI Visualized

    IntroductionAs Digital Product Designers we’re always seeking out workflow improvements and new innovative ways to exceed the brief. However as the UX & UI universe expands it’s becoming almost impossible to consider all the tools, inputs, outputs and methods to maximize aesthetics and functionality. Missing an element that adversely effects product design is a very real risk. With this in mind we

    The Elements of UX & UI Visualized
  • とにかく雑に作れ

    学生たちを見ていると、きちんと議論して、きちんと設計して、きちんと何かを作ろうとするみたいです。ときには副作用を考慮して、やっぱり作るのやめようかという話になり、再び議論に戻ることもあります。 ああ、もったいない、もったいない。私は適当な人間なので「なんてマジメなんだ、とりあえず何か作ればいいのに」と思います。デザイン思考ではそのことを「クイック&ダーティプロトタイプ」と呼んだりしますが、それだとなんだかカッコよすぎるので、私は「雑に作れ」と言ってます。 でも、言葉だけでうまく伝わるはずもなく、「どうすれば雑に作れるのか?」と再び議論を始めたりするので、なかなか難しいところです。 それでも「締め切り」というのは効果的なもので、次回までに何かを発表しなければいけないとなると、「議論してばかりじゃ話が進まない!」となり、ある種の覚悟を決めて雑に作ってくれるようになります。 私が印象的だったのは

    とにかく雑に作れ
    thleap
    thleap 2017/02/20
    手を動かすことから始めようとするのはとってもいいことなんじゃないですか
  • 継続してコードを書くということ

    この度、githubへの一年間連続コミットを達成していたらしいことを確認しました。途中から平日、仕事の分も混ざっているのですが、プライベートでのコミットは毎日確認していたので、ちゃんと一年間継続できているはずです。 当初はどういうものを開発するのか定まっていなかったり、謎の練習コードばっか産まないか心配だったのですが、継続してコミットを続けていくことで、徐々に目的意識を持ってコードを書くのにも慣れてきました。 そこで、この一年でどういう考えで開発過程をたどってきたか、どういうものを開発してきたか、これからどうしたいかについて書こうと思います。 どういう考えで開発過程をたどってきたか最初は継続性のみを重視1年前と今とでは、コードを書き始める時の意識も少し変わったなと、今は思います。 1年前はどんな形であれ継続できるようにコードを書いて、たまにdotfilesいじったりとか、遅くに会社を出ると

    継続してコードを書くということ
    thleap
    thleap 2017/02/15
    良い取り組みというか、好きな取り組み
  • デザインのバージョン管理をする世界

    僕の同僚のデザイナーはデザインツールにSketchを使っている。デザインは区切りのいいところまで出来ると保存してDropboxで共有してくれる。最近ではGitHubでSketchファイルを管理することも試しているようだ。GitHubで管理することで過去に遡ったり、ほかの人の作業をマージできたりする。ただ、Sketchファイルはプログラムのソースコードのようなテキストファイルではなくバイナリファイルだ。この違いでGitまたはGitHubの便利なものの多くが使えていないんじゃないか。 先日Sketchファイルをテキストファイル(JSON)として管理できるツールを公開したので、どういうモチベーションで作っているのか書いてみようと思う。ツールはまだ完璧ではないが、ぜひ使って意見をもらえたらと…思う 🙇🏻 テキストファイルになるとできることあぁ、デザイン全体のボーダーの色が淡くなったのいつだっけ

    デザインのバージョン管理をする世界
    thleap
    thleap 2016/10/29
    きたこれ
  • Redesigning Chrome Desktop

    In the beginning of September 2016, the new Chrome Core UI redesign, or so called “Chrome MD” (for Material design), rolled out on Windows as part of our 53rd update. It is the last step of a three phase deployment of the new design,which started in 51 with Chrome OS and Linux, followed by macOS in 52. Windows is the culmination of that process and while Chrome is never finished, it felt to me lik

    Redesigning Chrome Desktop
  • ソフトウェアのファーストフード化 – カワマタ さとし – Medium

    ソフトウェアのファーストフード化ソフトウェアを否定するものではありません。むしろソフトウェアは好きです。ソフトウェアの「開発」に焦点を当てた考察になります。そして、僕自身の仕事に対する姿勢というか、スタンスを述べるものになります。 自分の仕事を思考する僕は最近、深い森に入るように仕事について考えることが多くなってきて、考えたことを誰かに話したり、こうやって文章として残したりしています。先日もUI Crunchというイベントにも登壇させていただき、「いい仕事」についてお話しさせていただきました。スライドはこちらです。https://speakerdeck.com/kwmt/iishi-shi-wosiyou 驚くほどに反響があり、自分でもびっくりしています。仕事に対して抱く感覚は人それぞれだと思いますが、僕なりには解釈ができるようにちょっとだけ熟してきた気がします。 ソフトウェアのデザインを

    ソフトウェアのファーストフード化 – カワマタ さとし – Medium
  • 物理サーバを選定する際のポイント – Eureka Engineering – Medium

    Eureka EngineeringLearn about Eureka’s engineering efforts, product developments and more.

    物理サーバを選定する際のポイント – Eureka Engineering – Medium
    thleap
    thleap 2016/02/05
    情報の階層を分けて考える
  • Apple の新フォント San Francisco の秘密

    iOS 9 が一般公開されました。気づきにくいところですが、実はこの iOS 9 から、システムフォントが Helvetica Neue から、Apple が新たに開発した San Francisco フォントに変更されています。 San Francisco は Apple Watch のシステムフォントとして既に採用されていましたが、Apple Watch にとどまらず、iOS 9 や次期 Mac OS X “El Capitan” のシステムフォントとしても使われるようになります。 Apple WatchApple は、初代 iPhone からずっと、iOS のシステムフォントとしては Helvetica を採用してきました。また、Mac OS X でも 10.10 Yosemite からは、それまで使用していた Lucida Grande から Helvetica へと変更しています

    Apple の新フォント San Francisco の秘密
    thleap
    thleap 2015/09/18
    かしこい(システムに包まれた)フォント。正直言って「Texture」の画像の意味がはじめわからなかったんだけど、これ文字を並べて文章にした時のなんとなくの様子を示してるのか
  • Frontend Weekly 購読のススメ

    今日は Frontend Weekly というメールマガジンを紹介したいと思います。私自身も編集に関わっているので宣伝にはなりますが、 Frontend Weekly が何を目的としているか、 Frontend Weekly を購読することで読者がどんなメリットを得られるかを考えてみます。 Frontend Weekly LogoFrontend Weekly の概要まずは Frontend Weekly とは一体何なのか を説明する必要がありそうです。 Frontend Weekly は、 HTMLCSSJavaScript などの Web フロントエンド技術に関する記事・ライブラリなどの情報を中心に、週に一度水曜日に配信しているメールマガジンです。 キュレータは @cssradar ・ @hiloki ・ @t32k ・ @ahomu ・ @1000ch の5人です。この5

    Frontend Weekly 購読のススメ
  • Introducing Material Design Lite

    getmdl.io -a library of components & templates in vanilla CSS, HTML and JS Back in 2014, Google published the material design specification with a goal to provide guidelines for good design and beautiful UI across all device form factors. Today we are releasing our effort to bring this to websites using vanilla CSS, HTML and JavaScript. We’re calling it Material Design Lite (MDL). MDL makes it eas

    Introducing Material Design Lite
  • Medium’s CSS is actually pretty f***ing good.

    I always believe that to be the best, you have to smell like the best, dress like the best, act like the best. When you throw your trash in the garbage can, it has to be better than anybody else who ever threw trash in the garbage can. — Lil Wayne The best at drawing pictures of myselfI’ve been meaning to write something about the CSS at Medium for a while because I’m not completely ashamed of it

    Medium’s CSS is actually pretty f***ing good.
    thleap
    thleap 2014/09/02
    広く使えそうなスタイルガイドの書き方とかも参考になりそう
  • Material Design exploration: NBA scores

    Google introduced Material Design a few months ago. I watched the Material Design reel more than a few times to re-create portions in Framer: the music player and the white box sequence. I enjoyed making those, but I wanted to zoom out a bit and apply the guidelines to a more comprehensive flow. It’d be helpful in understanding Material Design principles and seeing how the guidelines influence the

    Material Design exploration: NBA scores
  • The Future of UI and the Dream of the ‘90s — UX/UI human interfaces — Medium

    The Future of UI and the Dream of the ‘90sI once worked for a client where I was the only Designer on the team and the only female involved in building the product.Helen Tran in UX/UI human interfaces8 min read I once worked for a client where I was the only Designer on the team and the only female involved in building the product. The client was obsessed with integrating ‘social.’ Despite my gene

    thleap
    thleap 2014/01/21
  • 2014: Bringing design to life

    I’m incredibly excited for 2014 and wanted to share a few macro and micro trends I’ve noticed bubbling up and being cemented. I’ll also offer a few predictions about what the year ahead might hold for designers. The year of the prototypeThis is the big one: The age of static, lifeless PSD is over. If your designs don’t move, animate, become interactive in some way and tell a story with liveliness,

    2014: Bringing design to life
  • 1