We use cookies to provide our services and for analytics and marketing. To find out more about our use of cookies, please see our Privacy Policy. By continuing to browse our website, you agree to our use of cookies. OK Add push to your API Pushpin is a proxy server that pins client connections open, making it easy to build realtime API endpoints. Download Now Full featured realtime API solution. P
A Look at Nanomsg and Scalability Protocols (Why ZeroMQ Shouldn’t Be Your First Choice) Earlier this month, I explored ZeroMQ and how it proves to be a promising solution for building fast, high-throughput, and scalable distributed systems. Despite lending itself quite well to these types of problems, ZeroMQ is not without its flaws. Its creators have attempted to rectify many of these shortcoming
Overview Sherpa is Yahoo’s distributed NoSQL key-value store offered as a hosted service. It is the cornerstone of Yahoo properties and hosts over 2,000 tables, 1 trillion records, and serves over 1 million queries a second across a wide spectrum of applications. Though core features described in prior publications (see References section) have solidly served applications over the years, we have c
ZeroMQの公式かつ唯一の入門本、「ØMQ - The Guide」を和訳しました。 ZeroMQを使ってアプリケーションを書いたのは数年ほど前なんだけど、その時この本が大変役立ったので、翻訳していました。 全8章中4章まで訳して力尽きてしまいましたが、ここまででZMQの基本は十分抑えられると思います。 この本は一応、ZeroMQの入門書という体裁になっていますが、もっと一般的なメッセージングシステムの設計方法を学べるように書かれています。 マルチスレッドプログラミングおよびネットワークプログラミングで起こる一般的な問題の解決方法や、分散アプリケーションの設計方法などを学ぶことが出来ます。 たとえば、P2Pアプリケーションや分散ハッシュテーブルなどの基盤を実装したいと考えている方にもオススメの本です。 一番面白かったのは8章で、分散コンピューティングフレームワークを実装する上での現実的な
NOTE: This is the legacy version of mangos (v1). Users are encouraged to use mangos v2 instead if possible. No further development is taking place on v1. Package mangos is an implementation in pure Go of the SP ("Scalability Protocols") messaging system. This makes heavy use of go channels, internally, but it can operate on systems that lack support for cgo. The reference implementation of the SP
メッセージキュー について書いている連載の続きとして、今週末は分散型メッセージングを実行するための様々なライブラリを詳細に分析していきたいと思います。今回の分析では、APIの特性、デプロイメントやメンテナンスの容易さ、そしてパフォーマンスの質を含めて2、3種類の異なる側面に着目します。メッセージキューは2つのグループに分類できます。ブローカレス(brokerless)とブローカード(brokered)です。ブローカードなキューはエンドポイント間に何かしらのサーバを挟んでいますが、ブローカレスなメッセージキューは、メッセージ送信の際でも間に何も挾まないP2Pです。 今回分析するのは以下のシステムです。 ブローカレス nanomsg ZeroMQ ブローカード ActiveMQ gnatsd Kafka Kestrel NATS NSQ RabbitMQ Redis 取り掛かりとして、ほぼ間違
ZeroMQでSocket.IO関連のモジュールを作ってみたSocket.IO MeetUpまず、本題に入る前に。 昨日のSocket.IO MeetUp に行って来たのですが、socket.ioの作者 Guillermo Rauch 氏から直々に、socket.ioを作るに至った背景や、今後のsocket.ioの関連の話、それと今話題の MQTT と Socket.IO を使った話を聞くことができて、楽しかったです。 “Web 上の EventEmitter” というようなプラットフォーム的な感じで今後盛り上がるといいですね。 :) モチベーションさて、本題。 ここ最近、 Socket.IO 1.0 のリリース東京Node学園13時限目での Socket.IO 1.0 に関する話そして今回のSocket.IO Meetupということで、いろいろと進化している Socket.IO に興味が
Jörgen Modin is an IT consultant and trainer who works with web based and mobile based systems. Jörgen can be reached at jorgen@webworks.se. I have just finished writing a message queue based system and I used Redis as the message queue system. I have just run the system in production for a couple of days, but I already have some thoughts on how I would like a message queue system to work, and wha
こんにちは。kimukimuです。 最近気温の変化が激しくて、夜暑くて夏の格好で寝ると途中で寒くて目が覚める・・・ というのが普通にある今日この頃です。 皆さんもお大事に。 さて、先週StormがApacheプロジェクトとなったことについて投稿しましたが、 Stormで大きなニュースがまた一つ出ました。 Storm0.9.0-rc1のリリースです。 rcで正式版ではないのか、という突っ込みもありますが、 このバージョンは「0.9.0正式版リリースに向けた最終リリース確認バージョン」という位置づけのため、 そう遠くないうちに正式な0.9.0としてリリースされることが見込まれます。 1.Storm0.9.0の新機能/変更 Storm-Nettyの登場 まず、もっとも影響の大きな機能変更点として、「通信レイヤをZeroMQとNettyどちらを使うか選択可能になった」があります。 これまではSto
Google が開発する KVS の LevelDB はライブラリーとしてのみ提供されており、そのままではクライアント-サーバ型では使えない。 There is no client-server support builtin to the library. An application that needs such support will have to wrap their own server around the library. http://code.google.com/p/leveldb/ ググったところ、ØMQ(zeromq) を使ってサーバサイドを実装した LevelDB Server というプログラムがあった。ØMQ のお勉強を兼ねて実装をメモ。 LevelDB Server 概要 2011年11月に github 公開。その後、放置(LevelDB は2011年
Written by August Lilleaas, published July 22, 2013 This article describes how to use ZeroMQ for RPC calls to internal services. HTTP is the canonical choice for public facing services. But for RPC to internal services in systems composed of many small parts, you're probably better off using ZeroMQ instead of HTTP. In summary, the benefits ZeroMQ offers over HTTP are: Multiple concurrent RPC calls
When you are optimizing the performance of your Storm topologies it helps to understand how Storm’s internal message queues are configured and put to use. In this short article I will explain and illustrate how Storm version 0.8/0.9 implements the intra-worker communication that happens within a worker process and its associated executor threads. Internal messaging within Storm worker processes Il
Geekswithblogs.net, founded in 2003, had a very long run. The future of the site is now back in the hands of the original founder, Jeff Julian, and that is why you are here at Julian Farms or my consulting firm, Squared Digital. What’s next? Glad you asked. I still believe there is a place for blogs in this digital era of the 2020s, but I don’t believe I have a full picture of what it should look
2. Game Server for Upcoming Wooga Game What is a game server? • provide HTTP API to actual game („client“) • validate API calls against current state & game logic • API calls will modify the game state • make game state persistent 3. Game Server for Upcoming Wooga Game It will be a stateful game server • one process per ac4ve user gaming session • t
We use cookies to provide our services and for analytics and marketing. To find out more about our use of cookies, please see our Privacy Policy. By continuing to browse our website, you agree to our use of cookies. OK I’m a big fan of ZeroMQ, the peer-to-peer message queuing system. If you’ve never heard of it before, go check out the project’s website. You may need to read the guide and then wai
This document provides an overview of lightweight messaging and remote procedure call (RPC) systems in distributed systems. It discusses messaging systems, typical peer-to-peer and broker-based messaging topologies, characteristics and features of messaging systems, main classes of messaging systems including enterprise service buses (ESBs), JMS implementations, AMQP implementations, and lightweig
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く