Welcome. My name is Stavros. After many years of desktop programming, I recently decided to give web development a try. These are the results of my journey so far... Project Windstorm - The demo When I tried to think of a project suitable for learning JavaScript, a terrain flyover demo came to mind. I've worked with terrain rendering in OpenGL before and using WebGL inside a Canvas element kept me
Build and Share your best shaders with the world and get Inspired Latest contributions: "Gradinhas" by Elsio 9 minutes ago, "cirlccleMaking" by jessesound 45 minutes ago, "Simple Raytraced Sphere Example" by Spheya 1 hour ago, "Better Graphing Calculator" by ThePlaneGuy45 2 hours ago, "dancing points" by nayk 2 hours ago
WebGLの能力を引き出すプログラマブルシェーダー Webページ上で利用できるグラフィック技術を紹介する本連載も、ついに最終回となりました。フィナーレを飾る題材は、WebGLの最も強力な機能である「プログラマブルシェーダー」です。前回(多彩な表現力のWebGLを扱いやすくする「Three.js」)と同様にThree.jsの使用を前提として、プログラマブルシェーダーの基本的な書き方と、Three.jsを各機能に組み込む方法を解説します。 前回はThree.jsの代表的な機能を解説し、いずれもWebGLでなければ実現の難しいものばかりでした。しかし、実はそれでもWebGLの能力のごく一部を使っているにすぎません。独自のプログラマブルシェーダー(カスタムシェーダー)を書くことができれば、描画処理の大部分を柔軟にカスタマイズでき、望み通りの表現を得られます。Three.jsの使い方に慣れたら、ぜひ
Opera 12、随分アルファやベータ版の期間が長かったですが最近やっと正式版がリリースされました。 アルファ版の頃から搭載されていたWebGLは正式版でも搭載されたか気になっていたのですが結果は「対応しているるけどデフォルトでは無効化されている」というちょっとだけ残念な状態です。 OperaでWebGLを有効にする方法 WebGLを有効化する方法を解説。 まずはアドレスバーに以下のコマンドを入力。 opera:config#UserPrefs|EnableWebGLすると以下の画面が表示されますのでここの値を 1 します。 次に下の方にスクロールすると表示される「保存」ボタンを押すと再起動の指示が表示されるのでOperaを再起動するとWebGLを有効になります。 しかし、自分が最初に試した環境ではこの設定をした後にWebGLを使ったページを表示してもWebGL非対応のブラウザ扱いをされて
Sketchfab Master Tycho Magnetic Anomaly explains the inspiration and tools behind his eye-catching animated art. Sketchfab and Epic Games are heading to San Francisco for the Game Developers Conference, March 20–22. Check out what’s in store, including a special opportunity to have your work featured at GDC!
「Sketchfab」はBlenderから3Dモデルをサーバにアップロードして、WebGLで動作する専用のプレーヤーで表示する事が可能なサービスです。 Sketchfab blog - publish interactive 3D online http://blog.sketchfab.com/ 埋め込みタグについてはこちらに書かれています。こちらのページで実際の動作が試せます。 Sketchfab embed - Sketchfab blog http://blog.sketchfab.com/sketchfab-embed#more WebGL対応のブラウザでアクセスしてみて下さい。ちょっとロード時間はかかりますが操作自体はとても快適なプレイヤーでした。 Blenderからのアップロードをしている動画。 アップロードするにはAPI Keyが要るみたいです。詳細はこちらに記載されていま
Barry Martin's Hopalong Orbits Visualizer - Created using three.js [Mouse Move] Change camera position [Up-Down] Change speed - [Left-Right] Change rotation [H] Toggle info and cursor - [F11] Toggle fullscreen Barry Martin's Hopalong Orbits Visualizer These orbits are generated iterating this simple formula: (x, y) -> (y - sign(x)*sqrt(abs(b*x - c)), a -x ) where a, b, c are random parameters. Thi
Opera Mobileのバージョン12でWebGLとカメラに対応しました。 デスクトップ版もバージョン12からWebGL対応という予定ですがこちらはまだ正式版はリリースされていません。 モバイルが先にリリースとは時代の流れを感じますねw WebGL 早速、自分もGALAXY Tabで試してみました。 試してみたのはこちらの水族館のデモ。 動作速度はFPSが1〜2と低速でしたが描画に関しては正しく描画されていました。ポリゴン数を節約すれば使えるかな? カメラ カメラ対応の方はWebカメラなど、カメラでの撮影画像をブラウザ上に表示する機能です。 videoタグに表示する形で使うみたいです。詳しい記述方法についてはこちらのブログ記事が参考になります。 Opera Mobileにてこちらにアクセスすると試せます。 カメラを使うページの場合にはページを開くと最初にカメラの使用の許可を求めるダイアロ
Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Explore our growing collection of courses on key web design and development subjects. An industry expert has written each course, helped by members of the Chrome team. Follow the modules sequentially, or dip into the topics you most want to learn about.
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く