Contact the domain owner here gmork.in 2023 著作権. 不許複製 プライバシーポリシー
Warning This tool has been deprecated and will soon be removed from Firefox. For details, see Deprecated tools. The Shader Editor enables you to see and edit the vertex and fragment shaders used by WebGL. WebGL is a JavaScript API for rendering interactive 3D graphics and 2D graphics in the browser without using plugins. With WebGL you provide 2 programs called shaders which are called at the appr
故あってsmoothstepという関数がなにをしているのか調べてみた。 仕様書によると、Hermite interpolationというのをやってくれるようだ。(読み方がわからない。) Returns 0.0 if x less than or equal to edge0 and 1.0 if x greater than or equal to edge1 and > performs smooth Hermite interpolation between 0 and 1 when edge0 < x < edge1. This is useful in cases where you would want a threshold function with a smooth transition. 仕様書通りにJavaで実装してみる。 public static float smo
WebGLはウェブページに3D表現を組み込むための技術です。そのWebGLを扱いやすくしたJSライブラリの「Three.js」。Theee.jsとシェーダー言語GLSLを組み合わせてプリンが揺れるデモを作成しました。本記事では、Three.jsでシェーダー言語を利用する手順を解説します。 使用技術について GLSLとはOpenGL Shading Languageの略でその名の通り、OpenGL(WebGL)で使用できるシェーディング言語です。WebGLではライブラリを使用しない場合は、このシェーディング言語を使用してシェーダー(3D描画のための一連の計算セット)を自力で作成しなければなりません。WebGLのシェーダーは2種類あり、バーテックスシェーダーでは頂点の情報を画面上に反映し、フラグメントシェーダーではピクセル単位での描画を行います。今回はバーテックスシェーダーで頂点の位置をずらし
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く