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Name: OpenCOLLADA Purpose: COLLADA SDK and plug-ins for Max and Maya Last updated: September 18th 2008 Current version: 1.2.0 Status: Released OS: Windows, Linux and Mac OSX. Report bugs Product info Maintainer: The Khronos Group Inc. Contact for technical issues: OpenCOLLADA Update "26 July 2012" OpenCOLLADA has been moved to the Khronos Group Github OpenCOLLADA pages Additional information on th
Name: COLLADA DOM Purpose: Low level API Last updated: December 4, 2008 Current version: 2.2.0 Status: Production/Stable OS: Platform-Independent Forum Report bugs Maintainer: Du Hung Hou Contact for technical issues: The COLLADA Document Object Model (COLLADA DOM) is an application programming interface (API) that provides a C++ object representation of a COLLADA XML instance document. The DOM is
The PowerVR SDK includes source code, example applications, tutorials and documentation. For further details regarding your SDK installation, please visit the Getting Started page. The Examples page features a range of methods from initialising the API through to complex 3D graphics techniques. Many of these take advantage of our Framework which includes a range of modules available as source libr
It's been 2 years since 2.3.0 and almost a year since the last 2.3.x release. It's about time for 3.0.0! Ogre to OgreNext name migration We're trying to make OgreNext and Ogre able to be installed side-by-side. The details can be found in the manual.But the short... Ogre 14.3.0 was just released. This release contains some significant bug-fixes and feature additions, which we will discuss in more
Irr Lesson Irrlicht(イルリヒト)エンジンを使用したプログラムを紹介します。 ここでは主に、初めてIrrlichtを使用する方を対象として説明していきます。 ※Windows上での開発で進めていますが、他の環境でも動作するよう心がけています。 また、エンジンの改造やDLLの追加は行わないで進めていきます。 Irrlichtのバージョンは1.4を使用しています。 メモ 更新情報 2008/07/13 LessonD01:iアプリ用絵文字表示を追加 2008/05/11 LessonC01:SDL組み込み/ジョイパッド操作を修正 2008/04/27 Half-Life Model Loader for Irrlichtを追加 2008/04/19 TortoiseSVN(ファイル管理)の使用方法をアップ 2008/04/19 Doxygenで日本語表示の問題点と対策方法を追
このサイトについて このサイトではオープンソースのゲーム向け3Dエンジン「Irrlicht」について取り扱っています 更新履歴 2004/6/6 サイト開設 2004/7/10 チュートリアル第五回追加、掲示板設置 2004/10/1 チュートリアル第六回追加、TrueType対応モジュールアップロード 2004/10/28 チュートリアル第四回に追記(0.7の仕様変更対応) 2005/3/26 チュートリアル番外編その三を追加 2005/4/26 チュートリアル番外編その四を追加 短信 2005/3/26 しばらく更新が滞りまして、 数少ないであろうこのサイトをご覧になっておられる方々には申し訳ないと思っております。 ちょっとだけ言い訳しますと、本業の方が忙しかったり、 子育てでまあ色々大変だったり、PCが故障したりとまあいろいろありまして(笑)。 滞っている間にこん
The Irrlicht Engine is an open source realtime 3D engine written in C++. It is cross-platform, using D3D, OpenGL and its own software renderers. OpenGL-ES2 and WebGL renderers are also in development. It is a stable library which has been worked on for nearly 2 decades. We've got a huge community and Irrlicht is used by hobbyists and professional companies alike. You can find enhancements for it a
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