Cut The Rope is a popular physics-driven game where players feed a little monster named Om Nom by cutting ropes which suspend candies. Slice at just the right time and place and Om Nom gets a tasty treat. With all due respect to Om Nom, the game’s true star is its simulated physics: Ropes swing, gravity pulls and candies tumble just as you’d expect in real life. You can build a similar experience
GitHubで良さそうなゲームを見つけました。 https://github.com/AngelaRucci/ColorWheel こんな感じで降ってくるボールと回転するホイールの色を合わせるカジュアルゲームです。 ColorWheel このままでも面白いのですが、シンプルなのでいろいろ手を加えやすそうです。 例えば、 タップで回転ではなく指の動きに合わせて回せるようにする ボールを跳ね返るようにする など。 FlappyBirdは実装がお手頃で、今でもいろんな題材に使われていますが、このゲームもそういう用途にいい感じだと思います。 これを元にして、久しぶりになにか作ってみようかな。 2018年3月1日〜2日にtry! Swift TOKYO 2018が開催されました。 https://www.tryswift.co/events/2018/tokyo/jp/ 僕は残念ながら参加できなかっ
In the previous tutorial, we laid the foundation of our Missile Command game by creating the project, setting up the single-player scene, and adding user interaction. In this tutorial, you'll expand the game experience by adding a multi-player mode as well as physics, collisions, and explosions. Final Preview Take a look at the next screenshot to get an idea of what we're aiming for. Pick Up Where
Update 2/2/14: I have updated this tutorial for Sprite Kit to celebrate the launch of the second edition of the Platformer Game Starter Kit, which is fully updated for Sprite Kit. Enjoy! Welcome back to our 2-part Sprite Kit tutorial series on making a game like Super Mario! In the first part of the series, you learned how to create a simple, tile-based physics engine that controls how the hero of
SpriteKitだと物理エンジンを使ったゲームがcocos2dと比べて非常に簡単に作れるっぽかったので、AngryBird風のゲームを途中まで作ってみました。 別の人がQiitaで画像/動画付きのチュートリアルを上げてるので、文字ばっかなのが苦手な人はこちらをどうぞ。iOS SpriteKitによるAngry Birdsのようなゲームを作る。 - Qiita SpriteKitとは iOS7からSDKに含まれるようになった、Apple製の2Dゲームフレームワークです。物理エンジンも標準搭載されています。 iOSの2Dゲームフレームワークだと、cocos2dが有名だと思うけど、今から学習するのであれば、SpriteKit一択だと思います。 KoboldTouchやcocos2dで有名なSteffen Itterheimさんがそんな感じの事を言ってます。 Why Apple Created
In this SpriteKit tutorial, you’ll create an interactive animation of a walking bear and learn how to: Create efficient animations with texture atlases. Change the direction the bear faces based on where it’s moving. Make your animated bear move in response to touch events. This tutorial assumes you know the basics of SpriteKit. If not, you might want to start with the SpriteKit Swift 3 Tutorial f
Note from Ray: Tutorial Team member Jean-Pierre Distler has ported this tutorial from Cocos2D to Sprite Kit as part of the iOS 7 feast. We hope you enjoy! In this tutorial, you’re going to learn: The basics of dragging and dropping sprites with touches How to scroll the view itself via touches How to keep coordinates straight in your head How to use gesture recognizers with Sprite Kit for even mor
第52回 Cocoa勉強会関西 - iOS/Macアプリ開発勉強会 相変わらず雑なメモ書きですが、置いておく ust配信がうまくいかず開始遅れる studioshin はじめてのスプライト・キット サンプルは後でTwitterに流す。サンプルはここにある 色々本田してます SpriteKitの本出すよ! iPhone/iPad グラフィックスプログラミング 作者: STUDIO SHIN出版社/メーカー: ソフトバンククリエイティブ発売日: 2013/05/28メディア: 大型本この商品を含むブログを見る Xcode 4 完全攻略 作者: STUDIO SHIN出版社/メーカー: ソフトバンククリエイティブ発売日: 2012/03/29メディア: 大型本購入: 2人 クリック: 41回この商品を含むブログ (8件) を見る iOS7から搭載された2Dゲーム開発のフレームワーク * ゲーム作
このチュートリアルは次の言語で閲覧可能です: 簡体中国語, 英語 Rayから一言: 皆さんおめでとう!皆さんがiOS 7 祝宴祭を広めてくれたおかげで、iOS7の初めてのチュートリアルがアンロックされました!どうぞ至高の1品第1弾をお楽しみください。:] Sprite KitはiOS7でビルトインされている2Dゲームを作成する為の新しく、そして素晴らしいフレームワークです。Sprite KitはもちろんSpriteがサポートされていて、尚かつVideoのような素晴らしいエフェクト、フィルター、マスキングそして物理エンジン等もサポートされてています。 iOS7にはAdventureと呼ばれるSprite Kitの為の素晴らしいサンプルプロジェクトが用意されていますので、是非そちらも試してみて下さい。しかし、ゲームとなると少しハードルが高い気がする感はありますね。「だから、何かシンプルなゲ
Note from Ray: This is a brand new Sprite Kit tutorial released as part of the iOS 7 Feast. Enjoy! Most games you play have carefully designed levels that always remain the same. Experienced players know exactly what happens at any given time, when to jump and what button to press. While this is not necessarily a bad thing, it does to some extent reduce the game’s lifespan with a given player. Why
iOS 7でSpriteKitという新しいゲーム作成用のフレームワークがでました。早速コレを使ってゲームを作って一攫千金を狙いたいと思います。 勢いだけで書いてしまったので、大分雑な感じになっていますが悪しからず。細かい部分はそのうち直していきます。。編集社って偉大。 SpriteKitとは iOS 7 / Mac OS 10.9から追加された、2Dゲーム用のフレームワーク 物理エンジンもついてる あれ、なんかCocos2Dに似てね iOS / Mac用の2Dゲームエンジンとしては、Cocos 2Dが有名ですが、実際のところSpriteKitはCocos 2Dとかなり似てます。 Cocos 2Dと比較した場合のSpriteKitのメリットとしては、 Apple純正だから多分今後のOS対応も安心? インストールの必要がないので手軽 UIKitの延長的な感覚で使える 物理エンジン使った時のコー
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