2021/05/12に開催した社内向けハンズオンの資料です。
概要 最近はWebAssemblyに興味があり、勉強していたんだけど仕様を読み始めても頭に入らないのでインタプリタを作ってみることにした。よくわからないものは作ってみるのが一番よい。 github.com まだ残された課題は多いのだけれども、一つ目標にしていた「Goで書いたゲームボーイエミュレータを動かす」を達成できたのでここに書いておく。 うおーついにRustで書いた自作wasm interpreter上でgoで書いた自作gameboy emulatorが動いたー!けど1FPSくらいしかでない... pic.twitter.com/I5B2XL5E0W— bokuweb (@bokuweb17) 2020年2月24日 こツイートに貼られているのは残念ながら、静止画ではなく、動画でありパフォーマンスが悲しいことになっていることを示している。あまりに遅くてプレイ画面まで到達できない。今後これ
We have been experimenting with a couple of approaches to bring Mono to the web using WebAssembly - a technology that can efficiently and safely execute code in web browsers without being limited to Javascript. Running code written in C or C++ inside the browser has been a big motivator, but most major programming languages have plans to target WebAssembly as a platform. WebAssembly has been out f
WebAssembly is fast. You’ve probably heard this. But what is it that makes WebAssembly fast? In this series, I want to explain to you why WebAssembly is fast. Wait, so what is WebAssembly? WebAssembly is a way of taking code written in programming languages other than JavaScript and running that code in the browser. So when people say that WebAssembly is fast, what they are comparing it to is Java
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く