Institute for the Study of Science, Technology and Innovation (ISSTI) A virtual research institute, hosted by Science Technology and Innovation Studies. ISSTI brings together groups from across the University of Edinburgh involved in research, teaching and knowledge transfer on social and policy aspects of science, technology and innovation About The Institute for the Study of Science, Technology
The School of Information offers four degrees: The Master of Information Management and Systems (MIMS) program educates information professionals to provide leadership for an information-driven world. The Master of Information and Data Science (MIDS) is an online degree preparing data science professionals to solve real-world problems. The 5th Year MIDS program is a streamlined path to a MIDS degr
Sorry, but the page you are looking for cannot be found. Here are some helpful links instead: Homepage Study at LSE Student life Research Events About LSE Find: Events News Programmes Research Information for: Prospective students Current students Alumni Staff Businesses Information about: Departments Institutes Divisions Research Centres Supporting LSE Term dates LSE Vacations Useful links: Libra
Leica M3, 50mm C-Sonnar F1.5, Fortia @伊勢 これはHashさんから頂いたコメントに対するレス的なエントリです。 > 「研究を進めるための実務的な能力をいかにして身につけるか」、、、「学生の育て方」や「スキルの磨き方」と言った視点で、生産性の高いラボで気付くことはありますでしょうか? うーん、「圧倒的に生産性の高いラボ」がヒトを育てる生産性も圧倒的に高いのか、というのは一つ検証の価値のあるところですが、(ある種スポイルされて、本当に自分で極端な困難を切り開く能力を身につけられないかもしれないので)、圧倒的に生産性が高いラボかどうかは別として、非常に人を育てるのがうまい!とされているラボはいくつかありました。 端的な指標としては「学位を取らせるスピードが速い」ということがありますし、その「学生やポスドクたちの中でのreputation(口コミ的な評判)が非
Contax T2 @Sterling Hall of Medicine, Yale University この間の「人を育てるラボの特徴」というエントリについて、ブクマコメントで頂いたこと、 >大学院教育において、どうなったら「人が育った」と評価できるのか、その基準も合わせて教えていただけると嬉しいかも。「研究を進めるための実務的な能力」が身についたということでO.K.?(pollyannaさん) について少し考えてみたいと思う。 これって「大学院教育って(受け手側からすると)何のためにあるのか」という極めて重要な課題そのもの。深遠かどうかはこのエントリの後で考えて頂くとしても、大事なテーマであることは間違いない。 で、ここでは日本の大学院と米国の大学院をちょっと分けて考えてみたい。前エントリにも少し書きましたが、私個人として、某旧帝大と某Ivy schoolの間で、ラボがどうというより
人間は,言葉で他者と対話し,紙と鉛筆を使って思考を表出することで,知識を創発し,吟味,発展,共有してきました.インタラクティブなソフトウェアシステムは,人間の知的創造活動のためのメディアとして,従来のこれらのメディアを超えて機能するポテンシャルを秘めています. KID (Knowledge Interaction Design) Laboratory (知識創造研究室)では,人間の知的創造活動を支援,促進するようなソフトウェアシステムはどうあるべきか,そのインタラクションをどうデザインするべきかを,認知科学,社会学,哲学,教育学や設計論といった人文科学から得られる知見と,インタラクティブソフトウェア技術とを融合することで研究しています.
<BODY> <P>このページを表示するには、フレームをサポートしているブラウザが必要です。</P> </BODY> <BODY> <P>このページを表示するには、フレームをサポートしているブラウザが必要です。</P> </BODY>
The School of Information offers four degrees: The Master of Information Management and Systems (MIMS) program educates information professionals to provide leadership for an information-driven world. The Master of Information and Data Science (MIDS) is an online degree preparing data science professionals to solve real-world problems. The 5th Year MIDS program is a streamlined path to a MIDS degr
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く