Welcome to the iPhone Development Wiki Our goal is to share the sum of all human[1] knowledge about jailbroken iOS development. In other words, this is a collection of documentation written by developers to help each other write extensions (tweaks) for jailbroken iOS, and you're invited to learn from it and contribute to it too. What is this wiki for? Information about using iOS frameworks, system
cocos2d や Unity などのゲームエンジンや openFrameworks では、標準で物理演算エンジンがサポートされていて手軽に扱えますが、ビューを作成したり画像を表示したりといった基本的な部分の実装方法や、ものによっては使用言語も違うため、「物理演算エンジンを使用したい」というだけの場合はかえって導入障壁が高くなる場合もあります。 それらを使用せず、UIKit ベースでの iOS アプリケーションに物理演算エンジンを単体で導入する方法、すなわち UIView オブジェクトを剛体として物理演算に基づいて動かす方法を紹介します。 準備 1. Box2D のソースをダウンロード 適当なフォルダで、次のように svn の checkout を実行します。 svn checkout http://box2d.googlecode.com/svn/trunk/ box2d-read-on
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