It was a busy week at the 2012 Google Analytics summit. If you’re in the online marketing space you’ve probably heard many of the announcements and some of the features we’ll all see in 2013. Here’s my recap of what’s coming from Google Analytics. Universal Analytics This was the big news. Universal Analytics is the next generation measurement platform that will help businesses measure their ever-
『MarkeZine』が主催するマーケティング・イベント『MarkeZine Day』『MarkeZine Academy』『MarkeZine プレミアムセミナー』の 最新情報をはじめ、様々なイベント情報をまとめてご紹介します。 MarkeZine Day
The basics you need to know to get started with Google Analytics. Topics: * How Analytics can help you with your business goals * Analytics reports for the most common types of businesses (ecommerce, content publishing, and lead generation) * Integrate your Analytics with AdWords * Tagging your marketing campaigns and how to set up goals to measure success
Custom Variables - Web Tracking (ga.js) Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Custom variables are name-value pair tags that you can insert in your tracking code in order to refine Google Analytics tracking. With custom variables, you can define additional segments to apply to your visitors other than the ones already provided by Analytics. This doc
Original:Omniture SiteCatalyst vs. Google Analytics(2011-05-03)by Semetis Implementation SiteCatalyst (´・ω・`) BAD 複雑な実装(evars, props…) カスタマイズの必要性 要:テクニカルスーパーバイザー メンテナンスのために要:ITサポート → かなり複雑(実装&メンテナンス) → セットアップに週/月単位でかかる → 非常に高価なソリューション¥¥¥ Google Analytics (・∀・) GOOD! すべてのページに(ユニークな)1つのタグを入れるだけ オプション実装が可能 カスタム変数 イベントトラッキング 仮想ページビュー Eコマース, … → 基本的な実装は簡単(1日もかからない) → 高度な実装に関してはそれなりに複雑 → 無料であり、すべての人が使える
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