This document discusses growth hacking strategies used by early internet companies like Hotmail to achieve rapid growth. It defines growth hacking as a set of tactics and best practices for acquiring, activating, and retaining users. Some key tactics discussed include viral growth, A/B testing landing pages, optimizing the user lifecycle funnel, and identifying bottlenecks. The document provides e
An autonomous pod. A solid-state battery-powered sports car. An electric pickup truck. A convertible grand tourer EV with up to 600 miles of range. A “fully connected mobility device” for young urban innovators to be built by Foxconn and priced under $30,000. The next Popemobile. Over the past eight years, famed vehicle designer Henrik Fisker…
番外編2:Startup Metrics 世の中は未曾有の大不況だと言われている。これによって、きっと米国のIT系企業も苦しいんじゃないかと言われるが、グーグルが年末に発表した業績は、悲観的なアナリストに肩すかしをくらわせるものだった。 投資が厳しいんじゃないか、ベンチャーには難しい時期なんじゃないかと言われる。だが、米国で超有名ベンチャー企業の人々も書かさず読む超人気ブログ、「Master of 500 Hats」の筆者でベンチャーキャピタル、FounderFundのDave McClure氏は、「不況は大企業には影響があっても、中小のベンチャーにはそれほど影響がない」と語る。 たしかに投資には厳しい時期ではあるが、だからこそ人々は慎重になり、堅実にもなるものであり、堅実な投資をするためにベンチャーキャピタルがすべきことは、投資先のベンチャーが成功しやすいように教育をすることだという。
McClure氏は、特に重要なのは「AARRR!」の5つだという。その内容は、以下の通り。 * Aqcuisition:ユーザーの獲得 * Activation:ユーザーに自分のサービス素晴らしいと実感してもらうこと * Retention:一度、サービスを利用したユーザーがその後も、何度も戻ってきてくれること * Referal:ユーザーはそのサービスが好きで、つい人に教えたくなる 上の4つが実現できたら、初めてサービスは軌道に乗って勢いをつけられる。そうなったらようやく * Revenue:ユーザーがお金を払ってでもサービスを使いたいと思ってくれる という最後のステップが見えてくる。 — 林信行が語る「2008年、知っておくべき10のトレンド」(後編)
The video from my Seattle Ignite talk last month on Startup Metrics for Pirates is now available for your viewing pleasure below: If you don't want to watch video, 80% of the value of the talk is in these 2 pix: Please feel free to steal this talk & distribute to others; my slides are here: and of course i am *always* open to feedback on this info. ps - SlideShare.net rocks... use it. Posted by Da
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