MEDIA companies are often criticized for not taking enough risks in choosing television shows, authors, movies and musicians. But when it comes to technology start-ups, their appetite for risk appears to be on the rise. A growing number of media conglomerates have established divisions to take minority stakes in small Internet and technology companies. Other media companies that already have such
2007年の夏は、新興企業の買収が異例と言えるほどの活況を見せ、起業間もないインターネット企業が大手メディアコングロマリットのねらい打ちに遭っているような状況だ。 8月に入ってからの約半月だけを見ても、出版大手のHearst CorporationがソーシャルショッピングサイトのKaboodleを買収したほか、New York Timesは社会経済ブログのFreakonomicsを「吸収」した。また、Forbes Magazineがソーシャルブックマークの新興企業Clipmarksと買収交渉を行っているとの噂も流れている。 7月には、ケーブルメディア大手のDiscovery Communicationsがエコ系ブログのTreeHuggerを買収し、5月にはCBSが音楽専門のソーシャルネットワーキングサイト(SNS)のLast.fm、および金融系ビデオブログのWallstripを獲得している
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